בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום (שלישי) 16 שנות מאסר על אליהו קריספיל (54) ממגדל העמק, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגת שכנו, אנדריי נפומיאשצ'י, לפני שנה וחצי. בנו של קריספיל, מוטי, (23) הורשע בסיוע להריגה, גם כן במסגרת הסדר טיעון, והוא נידון ל-6 שנות מאסר. השניים גם חויבו לפצות את משפחת הקורבן ב-200 אלף שקלים וב-50 אלף שקלים בהתאמה.



על פי כתב האישום, באירוע, שהתרחש ב-24 בנובמבר 2015, ביקש נפומיאשצ'י בן ה-34 משכניו שלא להרעיש על מנת שלא להעיר את בתו התינוקת. בין הצדדים התפתח ויכוח שלאחריו שב הקורבן אל ביתו.



בהמשך לוויכוח האמור גמלה בלבם של קריספיל הבן ואביו לפגוע במנוח ולשם כך הצטייד האב בשני כלים חדים ובנו בסכין מטבח שאורך להבה כ-19 ס"מ, ושניהם שבו אל הרחוב. הבן קרא לעבר דירתו של נפומיאשצ'י קריאות מאיימות במטרה לגרום לו לצאת לרחוב והוא אכן עשה זאת כשהוא מצויד בלום.



בשלב זה ניסה מוטי קריספיל להרגיע את הרוחות לאור הוויכוח שהתפתח בין אביו לנפומיאשצ'י, שהתרחק מהם וזרק את הלום בו אחז. הוא צעק לעברם כי ידיו ריקות, אולם זה לא מנע מהם להתנפל עליו בעודם מצויידים בכלים החדים ולדקור אותו באזורים שונים בגופו.



כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים נגרמו למנוח פצעי דקירה מספר חלקים בגופו. לאחר מכן העלים אליהו קריספיל את הכלים החדים בהם אחזד ואילו בנו שטף את הסכין שהייתה מגואלת בדמו של המנוח והחליך את בגדיו המוכתמים בדם, "זאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לעיוות דין".