פרקליטות המדינה חשפה כי המשטרה האזינה לעיתונאים בכירים מכלי תקשורת שונים במסגרת האזנות סתר שביצעה במסגרת חקירת פרשת הנחת מטעני החבלה ברכביהם של מפורסמים, בהם מרגלית צנעני, כך דווח היום (שלישי) באתר דה מרקר. על פניו מדובר בהאזנה אזורה, צאחר ושיחותיהם של עיתונאים אמורות ליהנות מחיסיון עיתונאי. 
על פי הדיווח, בין העיתונאים ששיחותיהם נחשפו נמצאים אילה חסון, קרן מרציאנו, ניב רסקין, גיא פלג, דורון הרמן, שלי טפיירו, ורד פלמן ואמיר זוהר. הם שוחחו עם חלק מהנאשמים בפרשה. עוד נאמר כי ככל הנראה בשיחות לא הועבר מידע חשוב, אך נחשפו מערכות הקשרים בין עיתונאים למושאי הסיקור שלהם. גורם שנחשף לשיחות אמר כי "זה יכול להיות מביך מאוד לעיתונאים. פתאום כולם יכולים לקרוא בדיוק איזה שיחות הם קיימו עם מקורות שלהם".

"על השוטרים היה להפסיק להאזין"


ארגון העיתונאים מסר בתגובה כי הוא רואה בחומרה את התנהלות המשטרה והפרקליטות ב"פרשת המטענים". "המשטרה הקליטה ותמללה שיחות של עיתונאים בכירים עם מקורותיהם, בהאזנות-סתר, תוך פגיעה בחיסיון העיתונאי", נאמר בתגובה. "בית המשפט העליון כבר פסק, בשורה ארוכה של מקרים, כי שיחות של עיתונאים עם מקורותיהם נהנות מחיסיון. כך ניתן להבטיח את המשך זרימת המידע לציבור באמצעות העיתונות. הפרת החיסיון תרתיע מקורות עתידיים ממסירת מידע לעיתונאים".



לטענת הארגון, "ב'פרשת המטענים' האזינה המשטרה, ככל הנראה, לאנשים שנראו בעיניה חשודים, ובמהלך האזנות אלה קלטה שיחות של המואזנים עם עיתונאים. ברגע שנוכחו אנשי המשטרה, כי המדובר בשיחה בין עיתונאי למקור מידע, היה עליהם להפסיק להאזין, ובוודאי שלא לתמלל את השיחות ולהעבירן לפרקליטות ולעורכי-הדין של החשודים. כשם שהפרקליטות והמשטרה לא היו מאזינות ומתמללות שיחה בין חשוד לסניגורו, שנקלטה במקרה, משום שיש חיסיון על שיחות בין עורך-דין ולקוחו, כך אסור להאזין ולתמלל שיחה בין מקור לעיתונאי".



כזכור, בחודש מרץ הגישה פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) כתבי אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד אבישי בן דוד (31) ואבנר הררי (63) בגין ניסיון רצח, קשירת קשר לביצוע פשע, ייצור נשק, נשיאת נשק, סחיטה באיומים ועבירות נוספות. בכתב האישום מפורטים האישומים הכוללים הנחת מטעני חבלה ברכביהם של איש העסקים מאיר שמיר, הזמרת מרגלית צנעני ושחקן הכדורגל קובי מוסא. "אם מרגלית תמשיך להגיע לרדיו אנחנו נעשה אותה ואת כל העובדים אוכל לעורבים. זה יהיה סדרתי. אתם לא תעשו איפה ואיפה עם זמרים", אמר בן דוד לפי כתב האישום.