פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד ניבי זגורי, אריק איטל, מיכאל מור, אליושה בן שלום ושמעון שרביט בגין מעורבותם בשני מקרי רצח של עד המדינה טל קורקוס ושל אלישע סבח ז"ל שאירעו בשנה האחרונה. כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו עבירות: רצח, ניסיון רצח, הריגה, קשירת קשר לפשע, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.



כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד סיגל דהן-הירש ועו"ד ראמי אלמכאוי, מפרט את השתלשלות העניינים והמניעים אשר הובילו לשני מקרי הרצח המתוארים בכתב האישום ומפרטים את העבירות הנלוות שבוצעו ע"י המעורבים במטרה להוצאת מעשי הרצח לפועל ולאחריהם.



אחרי חצי שנה של חקירה, הצליחה המשטרה לפענח את רצח עד המדינה טל קורקוס ורצח אלישע סבח ואתמול הותר לפרסום כי מיכאל מור, ראש ארגון הפשיעה מהצפון, ויניב (ניבי) זגורי, ראש ארגון פשע מהדרום, שנעצרו כבר לפני שלושה שבועות, הם שאחראים לשני מקרי הרצח. סבח נורה מטווח קצר באפריל האחרון בעת שעבד במסעדה שלו בנתניה. קורקוס נרצח ב-27 ביוני באשקלון, לאחר שמטען חבלה רב עוצמה הוצמד למכוניתו. 



מחקירת המשטרה עולה כי זגורי ומור חברו יחד ובאמצעות עבריינים המשתייכים לארגונים שלהם ניסו לפגוע בכל מי שיצא והעיד כנגדם בעבר, לרבות הרצח של עד המדינה טל קורקוס ואלישע סבח, וזאת על מנת לבצר את מעמדם ולייצר מורא ופחד מהם. כזכור, גם גרושתו של קורקוס, דבורה הירש, חוסלה ביריות בעת שהית ברכבה עם ילדיה בבאר שבע. 

טל קורקוס. צילום מתוך מאקו



כתב האישום כולל אישומים נוספים בגין התרחשויות שארעו לאחר רצח טל קורקוס, במסגרתם מיוחס לניבי אישום של שיבוש מהלכי משפט בגין פעולות שביצע והנחה את עד המדינה לבצע לאחר הרצח. אישום נוסף מייחס לניבי עבירה של קשירת קשר עם עד המדינה לגרום למותה של עדת המדינה, לאחר שהתברר לשניים על חקירתה על ידי המשטרה ובשל החשש שתגוייס כעדת מדינה ותפליל אותם.



ואישום אחר מייחס לניבי עבירות של הדחה בחקירה והטרדת עד, לאחר שעם מעצרו של עד המדינה, שלח אליו ניבי את עו"ד גיא זהבי ולהעביר לעד המדינה הודעה שיש בה רמז על כך שעליו להימנע מלמסור הודעה בחקירה או למסור הודעת שקר לפיה ניבי אינו מעורב באירועים מושא כתב האישום, וכן לדלות מעד המדינה מידע אודות חקירותיו במשטרה.



במסגרת ההתרחשויות לאחר רצח טל קורקוס קיים אישום נוסף כנגד אריק איטל בגין שיבוש מהלכי משפט וכן אישום נוסף כנגד מיכאל מור ושמעון שרביט בגין עבירות בנשק. בד בבד עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם.



בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות כי "המבקשת תטען, כי אירועי הרצח של עד מדינה טל קורקוס ז"ל, ועד התביעה אלישע סבח ז"ל, וקשירת הקשר לרצוח את עדת התביעה ל', ועדת המדינה ב"ב יש בהם כי להמחיש בצורה ברורה את מידת המסוכנות של הנפשות הפועלות, מעבר לכך יש בהן כדי להמחיש עוצמת עילת שיבוש הליכי המשפט. שכן האכזריות במעשי המשיבים כמתואר בכתב האישום, נועדה להעברת מסר חד וברור בעולם הפשע הישראלי, כי דינם של עדים המשתפים פעולה עם המשטרה הוא מוות אכזרי. ובכך פגעו המשיבים באירועי הרצח הנ"ל בנשימת אפו של ההליך הפלילי ושל שלטון החוק".