בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (ראשון) את אריאל ברוכים ורן לחיאני, על פי הודאתם במסגרת הסדר טיעון, בעבירות מרמה ועושק כלפי קשישים בנסיבות מחמירות וכן עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים, במסגרת מעורבותם בפרשה שכונתה "עוקץ האינסטלטורים", שנחשפה בתוכנית "יצאת צדיק" תחת השם "כנופיית המגנטים".

במסגרת הסדר הטיעון הוסכם כי עונשו של לחיאני יעמוד על 68 חודשי מאסר בפועל ועונשו של ברוכים יעמוד על 56 חודשי מאסר בפועל, וזאת בתנאי שישלמו את חובם לרשויות המס. במידה ולא ישלמו, יעמוד עונשם על 80 חודשי מאסר בפועל ללחיאני ו-68 חודשי מאסר לברוכים. בנוסף, הוסכם כי יוטל על השניים פיצוי לנפגעי העבירה לפי שיקול דעתו של ביהמ"ש. 
לפי כתב האישום המתוקן, בין השנים 2017-2010 ברוכים ולחיאני ניהלו עסק בתחום האינסטלציה המושתת על מרמה מתוחכמת תוך ניצול חולשתם של לקוחות העסק, רבים מהם קשישים. במסגרת זו פעלו השניים בתחבולות מול הלקוחות ויצרו מצגים כוזבים לגבי זהותם וזהות קבלני המשנה אותם שלחו לביתם של הלקוחות, גבו מחירים שונים ללא קשר לתקלות אותן התבקשו לתקן וכן פעמים רבות התקלה לא תוקנה כלל, על אף שנגבה תשלום בעבור התיקון. ברוכים ולחיאני הפיקו הכנסה מעבודות אינסטלציה בהיקף של כשמונה מיליון שקלים ופעלו להתחמק מתשלום מס בהיקף של כ-5,700,000 שקלים. 
 
אחד מקבלני המשנה של הנאשמים, אושרי אבוטבול, הורשע לאחרונה על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בעבירות מרמה ועושק כלפי קשישים בנסיבות מחמירות, התפרצות לבתי קשישים תוך התחזות לעובד ציבור, גניבה מבתי קשישים ועבירות נוספות. במסגרת הסדר הטיעון הוסכם כי עונשו של אבוטבול יעמוד על 70 חודשי מאסר, לצד פיצוי לנפגעי העבירה לפי שיקול דעתו של ביהמ"ש.

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר: "במשך שנים הנאשמים עשקו ורימו את לקוחותיהם, רבים מהם קשישים, בתוך ביתם מבטחם, ברגעי מצוקה תוך ניצול גילם, חוסר הבנתם וחולשתם. גם לאחר חשיפת מעשיהם בתקשורת לא הורתעו הנאשמים והמשיכו בפעילות המרמה. את ההכנסות ממעשיהם העלימו הנאשמים מרשויות המס וגרמו לנזק של מיליוני שקלים לקופת המדינה".