בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (רביעי) את עונשם של אלברט מרדכייב ורויני שימשישווילי, שהורשעו במסגרת הסדר טיעון במעורבות בפרשת סחר באיברים. על מרדכייב נגזרו 33 חודשי מאסר בפועל, 30,000 ₪ קנס וכן 10,000 ₪ פיצוי לקורבן עבירה, ועל שימשישווילי נגזרו 23 חודשי מאסר וקנס בגובה 20,000 ₪. 

על פי כתב האישום המתוקן שמרדכייב ושימשישווילי הודו בו, הם היו חלק מרשת אשר עסקה בסחר באיברים במהלך מספר שנים. עד למעצרם באפריל 2014 פעלו הנאשמים במטרה לבצע השתלות בלתי חוקיות, בהן שולם לתורמים זרים ממדינות חבר העמים תשלום כספי תמורת מכירת איבריהם. 
גם לאחר שהוגש כתב אישום נגד מרדכייב ושימשישווילי בשנת 2015, קשרו השניים קשר עם שותפיהם בחו"ל להמשיך את פעילותם בתחום הסחר באיברים וההשתלות הבלתי חוקיות. לצורך קידום הקשר, ובמטרה להסוות את פעילותם, נעזרו השניים בחוזים משפטיים כוזבים, לפיהם החברה בה הם עובדים מספקת שירותים לוגיסטיים בלבד לחברה זרה. השניים קיימו פגישות עם חולים אשר סבלו מאי ספיקת כליות ושילמו תמורת השתלת כליה מתורם חי, במרבית המקרים, סכומים בגובה כ-180,000$.  

חוזה פיקטיבי ו"חבילת השתלה"

מרדכייב ושימשישווילי העסיקו רופא אשר בחן ואישר את התאמת החולים לביצוע השתלות הכליה הבלתי חוקיות מתורמים חיים. עם הגעת החולה למדינת היעד בה בוצעה ההשתלה, המתין לו אזרח ישראלי החי בחו"ל, שותפם של שני הנאשמים בפעילות, הפגיש את החולה עם התורם, והנחה אותם ללמוד ולשנן "סיפור כיסוי" אודות קשר משפחתי או חברי ביניהם, וזאת לצורך אישור ההשתלה במרכזים הרפואיים השונים. בנוסף, כך על פי כתב האישום, הקימו מרדכייב ושימשישווילי חברה פיקטיבית בבעלות האחרון, שהמשיכה את פעילותה של חברה קודמת שפעלה בתחום ההשתלות הבלתי חוקיות.

החברה החדשה הציעה שירותים זהים, תוך שימוש במצג שווא לפיו היא מספקת שירותים לוגיסטיים לחברה אלבנית המאתרת תורמים אלטרואיסיטים מתוך מאגר של בתי חולים. השניים נהגו להיפגש עם חולים במשרדי החברה ולהציע להם רכישת "חבילת השתלה" הכוללת תשלום עבור כליה מתורם חי ועבור כלל השירותים הלוגיסטיים הכרוכים בביצוע ההשתלה. תחת החברה החדשה הוחתמו החולים על חוזה פיקטיבי בו צוין כי החברה איננה מאתרת תורמים, וכי זהו תפקידו של החולה עצמו. זאת, כאשר בפועל במועד הגעת החולה המתין לו תורם אשר אותר על ידי שאר חברי הרשת והוטס ממדינות חבר העמים לצורך מכירת כלייתו.
כתוצאה מפעילות הנאשמים בוצעו 14 השתלות כליה בלתי חוקיות המהוות סחר באיברים בארבע מדינות שונות ברחבי העולם: טורקיה, בולגריה, תאילנד והפיליפינים.
מפרקליטות מחוז מרכז נמסר כי "פעילותם של הנאשמים הייתה רחבת היקף, התפרשה על פני מדינות שונות ונעשתה בתחכום, לאורך תקופה ממושכת, תוך שימוש במצגי שווא והכל במטרה להסוות את ביצוע עבירות הסחר באיברים. ההחלטה בעניינם מהווה צעד נוסף במסגרת המאבק של מדינת ישראל בסחר באיברים, תופעה חובקת עולם המסכנת את שלומם של אזרחים רבים, וגורמת לפגיעה קשה במעמדה של מדינת ישראל בזירה הבינ"ל".