בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (ראשון) את ערעורו של עו"ד ברק כהן, ממובילי מחאת "באים לבנקאים" וגזר עליו 18 חודשי השעייה מעיסוק במקצוע עריכת הדין. כהן עומד בימים אלה לדין פלילי בגין פגיעה בפרטיות, הטרדה ואיומים במסגרת מאבקו נגד ראשי המערכת הבנקאית בישראל ובני משפחותיהם. בעקבות כך, החליט בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין להשעות את כהן עקב התנהלותו החמורה והקלון שדבק לכאורה במעשיו.

בית המשפט המחוזי קיבל היום את עמדת לשכת עורכי הדין וקבע כי "התמונה הלכאורית העקבית העולה במקרה זה אינה מתיישבת עם הרמה המקצועית והאתית המצופה ממי שהוא חלק מן המערכת המשפטית. היא מלמדת על מידה ועוצמה ממשיים של התנכרות לחוק, אשר אינם עולים בקנה אחד עם הסטנדרטים המינימליים המצופים מעורך דין".

השופט עודד שחם סירב לקבל את טענתו של כהן כי מדובר במחאה פוליטית לגיטימית, וקבע כי מעשיו מלמדים במובהק על קיומו של קלון, אף שלא בוצעו במסגרת מילוי תפקידו כעורך דין. 
בית הדין הארצי של לשכת עורכי הדין קבע כי כהן יושעה עד לסיום ההליך הפלילי בעניינו, אולם בית המשפט קיבל את ערעורו של כהן על הפסיקה בעניין זה. השופט שחם קבע כי עונש ההשעייה יוקצב ל-18 חודשים ללא קשר להימשכות ההליך הפלילי, זאת כדי לאפשר לכהן לממש את זכותו לעסוק במקצוע אותו רכש כחלק מחופש העיסוק.

כזכור, נגד כהן וחבריו ל"באים לבנקאים" ביניהם יגאל רמבם, אילן פלד וערן ורד וייס, מתנהל הליך פלילי בגין עבירות
של קשירת קשר לביצוע פשע, פגיעה בפרטיות, הטרדה וסחיטה באיומים ועוד, שביצעו, לטענת הפרקליטות, נגד מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק-עמינח, כנגד מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, ציון קינן וכנגד קצין משטרה וגורמים נוספים במסגרת מחאתם.