המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שוטר מג"ב בגין 11 אישומים שעניינם עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, גידול והפקת סמים, לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות. בנוסף, הוגש כתב אישום כנגד שבעה נאשמים לבית משפט השלום בתל אביב בגין עבירות ייצור, הכנה, הפקת סמים ועבירות נוספות. 


על פי כתב האישום, במהלך חודש אפריל 2017 השוטר ושניים מהנאשמים שהכירו אותו מתוקף תפקידו, קשרו קשר להקים מעבדה לגידול סם מסוג קנאביס לשם הפצה וסחר. במסגרת הקשר, סוכם כי החבורה תשכור דירה שתשמש כמעבדה לגידול הסמים, כאשר אחד הנאשמים יהיה אחראי לספק את הידע המקצועי הנדרש ואת הגישה לציוד ולזרעי הקנאביס. השוטר, מצדו, הבטיח לספק "הגנה משטרתית" מפני רשויות אכיפת החוק. 

השוטרים הגיעו לנאשמים בעקבות ידיעה מודיעינית שהתקבלה במאי 2017, ממנה עלה כי אחד מהם עוסקים בבנייה ובהקמה של מעבדות לגידול סמים באזור הרצליה או כפר סבא. משנודע לשוטר על הידיעה, הוא דיווח על כך לשני הנאשמים והנחה אותם להפסיק את הקמת המעבדה. בעקבות כך, השניים אכן פסקו ממעשיהם.

ביוני 2017 הקימו מעבדה בכתובת אחרת בהרצליה, והפיקו את הסמים בין אוקטובר 2017 ליוני 2018, תחת ההבטחה של השוטר כי הוא מעניק להם "הגנה משטרתית". במהלך תקופה זו, מכרו  את הסמים במחיר של כ-40,000 שקלים לק"ג, סכום אותו חילקו ביניהם. 

3,000 שקלים בכל פעם

לפני כשלושה שבועות, בתאריך 24 ליוני, במסגרת פשיטה שערכו משטרת ישראל והמחלקה לחקירות שוטרים, נתפס סם מסוג קנאביס במשקל 11.994 ק"ג נטו בדירה בהרצליה, ועוד 280 שתילים במושב בארותיים. מהכתב אישום עולה גם כי לאחד הנאשמים היו קשרים עסקיים הנוגעים לבית עסק בפתח תקווה, אשר נחשד כמקום המשמש להימורים ופעילויות בלתי חוקיות אחרות. 

השוטר קיבל במהלך השנים תשלום בסך 3,000 שקלים בכל פעם, כ"דמי חסות", בתמורה להתחייבותו שייתן לבית העסק הגנה וידאג שלא יהיו פשיטות משטרתיות על המקום. בנוסף, קיבל השוטר 20,000 שקלים במועד אחר, ובפעם נוספת קיבל 13,000 שקלים במזומן כדמי שוחד. 

במקרה אחר המתואר בכתב האישום, אחותו של השוטר פנתה אליו ואמרה לו כי היא חוששת שהמשטרה עוקבת אחרי בנה. הנאשם מסר לאחותו פרטים מסווגים על אופן העבודה של יחידת המשטרה וייעץ לה גם לזרוק את מכשיר הסלולרי של בנה, וכי עליו לחשוב על אליבי שקרי. בהמשך, שוחח עם הבן עצמו, וייעץ לו כיצד להתחמק ללא כל פגע מהאירוע.
 
התיק נחקר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בשיתוף צוות חקירה מיוחד של מרחב השרון במשטרה, והמחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטים נגדם.