שורה של שופטים ופרקליטים עתידים לשמש חונכים בחינם או "מנטורים", לעורכי דין ותיקים ומתחילים כאחד, בתנאי שאלה יעניקו בתמורה ייעוץ משפטי חינם בקהילה. מדובר בשופטים בדימוס - כנשיאת בית המשפט המחוזי מרכז לשעבר הילה גרסטל והשופטים ד"ר דפנה אבניאלי, ד"ר איריס סורוקר, אסתר קובו, אורנית אגסי ושאול מנהיים - שחברו לפרקליטים בכירים, ובהם עורכי הדין אלי זהר, רובי בכר, ברוריה לקנר ואחרים, כדי לשמש חונכים בתוכנית.



אלו הם רק חלק מ־150 משפטנים שהתגייסו לתוכנית שמושקת בימים אלה במסגרת הרשת Partners & Co המקימה מתחמי עבודה לעורכי דין סביב מודל של פיתוח קריירה לצד תרומה חברתית לקהילה.



במסגרת התוכנית, הבכירים יתרמו אחת לחודש שעת חונכות לעורכי הדין הפעילים במתחם, ובתמורה, עורכי הדין "החניכים" יתרמו שלוש שעות ייעוץ משפטי לטובת אוכלוסיות חלשות בפריפריה החברתית. כך מקווים יוזמי התכנית לגייס 450 שעות של ייעוץ משפטי חינמי בחודש וכ־5,000 שעות התנדבות בשנה של עורכי דין בקהילה, אשר ינותבו בסיוע עמותת "ידיד – מרכז זכויות בקהילה", השותפה בפרויקט.



דנית לארי. "משמעות אדירה". צילום: יוסי זמיר



דנית לארי, מיוזמי הפרויקט וחברת הוועד המנהל בעמותת "ידיד" מספרת ל"מעריב־השבוע": "אפשר גם להיות עורך דין שנותן שירות איכותי ללקוחות רציניים וגם תורם לקהילה. אנחנו מתאימים הן את החונכות לצרכי עורך הדין והן את סוג השירות שהוא יכול לתת לצרכי הקהילה". לארי מוסיפה: "אנחנו יודעים שיש היום הרבה עורכי דין, גם מנוסים, שמתקשים לשווק או למתג את עצמם, ואנחנו מקבלים את התמיכה של לשכת עורכי הדין. המתחם ישמש 100־150 עורכי דין שיקבלו את השירות הזה. כשכל אחד מהם יתרום שלוש שעות ייעוץ בתמורה לכל שעת חונכות, המשמעות היא אדירה עבור אנשים שנזקקים לשירות משפטי. ב'ידיד', כמו בעמותות אחרות שנרתום לאורך הדרך, כורעים תחת הביקוש".