לוחם מג"ב בן דרי הורשע בגרימת מוות של פלסטיני ברשלנות. עורך דינו ציון אמיר הביע זעזוע בתכניתו של אראל סג"לב-103FM מהטיעון של התובעת מטעם המדינה, שביקשה לפני כחודשיים לערער על עונשו, והשוותה את המקרה לזה של אלאור אזריה. 



"הפרקליטות הגישה את הערעור לעונש ביום האחרון, כנהוג לנאשמים, אולי כדי למנוע את האפשרות של הצד השני לערער גם כן", הסביר עוה"ד. "מאוד לא אהבתי את זה. למדינת ישראל יש את הלוקסוס להרשות לעצמה לא לערער. לא חייבים לערער על כל דבר ובטח שלא על גזר דין של לוחם שנשלח על ידי כולנו, גם על ידי הפרקליטות, להגן על גבולות המדינה ולשמור על הסדר".



הוא סיפר כי "ביום הנכבה היו מהומות, מפגינים יידו אבנים, זרקו בקבוקי תבערה ורימוני עשן, תוך שהם העמידו לסיכון את חיילי צה"ל. כתוצאה מכך אחד המתפרעים הפלסטינים נהרג. הפרקליטות חזרה בה מאישום ההריגה שהיה מופרך ולא במקום, וכעת היא מערערת על גזר הדין כנגד הלוחם? המרדף אחרי ראשו של בן דרי נתפס בעיני כחילול הקודש".



 


סג"ל תהה מדוע השוותה התובעת את האירוע לפרשת אזריה: "אין חולק על כך שזה התקיים באירוע מבצעי, ושהירי היה מכוון. מדוע קצין בכיר שיורה במפר סדר מתקדם בתפקידו ובמקרה כזה מערערים? זו אכיפה בררנית"

עורך הדין ציון אמיר השיב: "זה הרבה יותר גרוע מאכיפה בררנית. אילו הייתם בבית המשפט העליון לא הייתם מאמינים שמדובר בנציגות המדינה. הציגו אותו כפורע חוק ועבריין שהשתולל בסביבה סטרילית ונקייה, ושלא היו הפרות סדר או איום פיזי ממשי לכוחות. התובעת טענה שמעשיו חמורים יותר מפרשת אלאור אזריה שהורשע בהריגה. שמעתי ולא האמנתי שנציגת המדינה מבקשת להחמיר בעונשו של החייל שהיא שלחה אותו למשימה. תהיתי וזעקתי את זעקתו של בן דרעי. זה בלתי מתקבל על הדעת וזה בלתי נסבל".

מלבד זאת, הוא טען כי "הזירה הזאת כל כך רוויה בלחץ שנובע מהאיום הקבוע בזירה מבצעית, ולכן שיקול הדעת של לוחם יכול להיות שגוי. אנחנו לא רוצים להכניס אלמנטים פליליים לזירה. אם החייל הפר נהלים יש להעמיד אותו לדין, אך תמיד יש לזכור שזו לא זירה נקייה. הוא לא שודד בדם קר שיוצא לבצע שוד מזוין או משימה פלילית, אלא יוצא להגן על המולדת, ושיקול הדעת שלו יכול להינזק ברגע הזה. הטיעון של המדינה גרם לי הזדעזע ולהתבייש".

אמיר הוסיף כי "אין מחלוקת שעלינו לקיים צבא מוסרי ואין מחלוקת שערך טוהר הנשק צריך להישמר בקפידה, אך בין זה לבין מה שקרה שם יש תהום פעורה, והניסיון לדחוף את הפרשה למחוזות האלה הוא בעייתי בעיני. באחד הדיונים הגיע ח"כ אחמד טיבי ודיבר על חיילים שרוצחים ילדים. אמרתי לו שהוא חבר בפרלמנט הישראלי ואזרח ישראלי, ושעליו להיות פטריוט, ולכן אני מבקש ממנו לגנות פיגועי טרור של מחבלים נגד יהודים. הוא ענה לי 'אינני קבלן הגינויים שלכם'. זה לבדו מעיד על המוטיבציות של אנשים מסוימים".