בבית המשפט המחוזי בתל אביב מתקיים כעת (חמישי) הדיון בעניינה של לארה אלקאסם, הסטודנטית האמריקאית שכניסתה לישראל נאסרה בשל פעילותה בתנועת ה-BDS. אלקאסם מוחזקת בנתב"ג לאחר שסירבה לעזוב את הארץ ועתרה נגד מניעת כניסתה. עורך דינה של אלקאסם, יותם בן הלל, טען כי החוק נגד כניסת פעילי BDS, שחוקק ב-2017, שייתכן שהוא כלל אינו חוקתי, כלל לא רלוונטי למקרה הזה. לדבריו, החוק מדבר על מי שכרגע נמצא בתפקיד בארגון BDS. "אלקאסם עזבה את ארגון SJP באוניברסיטת פלורידה לפני שנה וחצי. זה צריך לסיים את הסיפור".



"המדינה עושה דמוניזציה לאלקאסם, ומציירת אותה כמנהיגת ה-BDS. גם לפני שעזבה את הארגון, היא לכל היותר היתה מנהיגה של ארגון שמנה 8 אנשים במקסימום. היא לא מהווה איום על אף אחד". בן הלל הוסיף כי "גם המרצים שלה באוניברסיטה הראו כי היא כבר לא חלק מהארגון. כל הראיות שהמדינה מביאה לא משנות משום שהן לא רלוונטיות להיום".



עו"ד בן הלל תהה האם המדינה באמת מונעת כניסה למדינה על בסיס חיפוש בגוגל על פעילות שביצעה כשהיתה בת 20. "היום היא באה לישראל ללמוד עברית ועל השואה. אם מרימים את הראש מהמחשב, רואים מציאות שונה".



עורך הדין יוסי צדוק, המייצג את המדינה תיק, אמר כי מכיוון שמדובר בערעור, על בית המשפט לקבל את החלטת בית הדין לעררים, שבחן את הראיות. לדבריו, לממשלה יש סמכות רחבה למנוע כניסה ולא חייבת להסתמך רק על החוק מ-2017.



עוד אמר נציג המדינה, כי לעתים ניתן למנוע כניסה על דברים שנעשו לפני זמן רב ומי שמפסיק את פעילותו נגד ישראל זמן לא רב לפני שהוא רוצה להגיע אליה לא צריכה להיות לו אמינות. יש לנו מידע שהיא המשיכה לפעול ב-BDS גם ב-2018.



עו"ד צדוק הוסיף כי ארגון ה-SJP הלאומי בארה"ב מבהיר כי כל הארגונים המקומיים מתואמים איתו בפעילותם. לדברי המדינה, יש לנו ראיות מהפייסבוק על כוונתה של אלקאסם להשתתף בפגישות של ה-SJP גם ב-2018. היא מחקה את הראיות האלו אז אנחנו לא יכולים להציגן".



פרקליטה של אלקאסם בתגובה: "זאת בדיחה, הם אפילו לא יודעים אם היא הלכה או ששלושה חברים נפגשו בספריה". הוא הוסיף: "איך היא יכולה להיות פעילת BDS אם רוצה ללמוד באוניברסיטה בישראל?".