30 שעות לאחר שהצליח להימלט מידי משטרת אוקראינה, נתפס ונעצר אתמול עמוס סילבר, מייסד אפליקציית “טלגראס”. הלילה (ראשון) הוסגר סילבר מאוקראינה לישראל ונחת בנתב"ג, לאחר שבית המשפט באוקראינה אישר את הסגרתו, לשם העמדתו לדין בגין עבירות סמים, הלבנת הון ועבירות נוספות, שנעברו לכאורה במסגרת ארגון פשיעה.

עם נחיתתו בישראל, הועבר סילבר לחקירה ביחידת הסייבר בלהב 433, שניהלה את תיק החקירה נגדו, בשת"פ עם ימ"ר צפון ויחידת יהלום ברשות המיסים, ובליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.
 
כזכור, סילבר אותר אתמול על ידי המשטרה המקומית, בשיתוף פעולה עם המשטרה ובסיוע עם נספח המשטרה ברוסיה שנכח במקום. 
 
ביום חמישי האחרון דחה בית המשפט העליון באוקראינה את ערעורו של החשוד על ההחלטה להכריזו כבר־הסגרה, וההיערכות להסגרתו לישראל החלה באופן מיידי. זמן קצר לאחר מכן הצליח סילבר להימלט ממלוויו האוקראינים בנמל התעופה. עם קבלת הדיווח על ההימלטות, החל נספח משטרת ישראל ברוסיה מהמחלקה לתיאום מבצעי (מת”מ) באגף החקירות והמודיעין, לעשות את דרכו למקום על מנת לסייע ולעקוב מקרוב אחר מבצע החיפושים.
 

עם הגעתו של הנספח לאוקראינה, נערכה הערכת מצב מודיעינית משותפת והחלו פעולות לאיתור של מייסד טלגראס. בעקבות קבלת מידע מודיעיני, עלה החשד כי סילבר נמלט לאומן, שם הוא מסתתר, וכאמור - שם הוא אכן אותר ונעצר מחדש.

"ישראל מדינה מזעזעת"

אשתו של סילבר, גלי, הנמצאת בארצות הברית, תקפה את המשטרה וכינתה את ישראל "מדינה מזעזעת". בראיון לגלי צה"ל אמרה גלי כי ההאשמות בתיק מופרכות לחלוטין והזויות. "יש הרבה סעיפים הזויים ומטורפים שלא יכולים להתקיים בגלל שהוא נמצא בארה"ב. ביהמ"ש העליון כבר קבע בדיון על מעצרו של אחד העצורים שטלגראס מקבילה ליד 2. בעלי לא סחר ולא עשה שום דבר".
 
"ישראל עושה מה שנוח וקל", הוסיפה סילבר. "יש עברייינים הרבה יותר קשים שלא מטפלים בהם. יש עוד הרבה פלטפורמות כאלה. אנחנו לא אנשים אלימים, העצורים הם הייטקיסטים, שלא פגעו במישהו או איימו. ישראל מדינה מזעזעת. גם בפייסבוק יש סחר בסמים, למה לא מסגירים את צוקרברג? גם בגוגל". 
 
על הסגרתו של בעלה לישראל אמרה סילבר, כי "הוא לא שיחד שוטרים מקומיים כדי להימלט. ישראל החליפה את שלושת השופטים באוקראינה כי הראשונים שלחו אותו למעצר בית. כל ההסגרה האת לא חוקית". לדבריה, "משטרת ישראל החליטה לקרוע לי את המשפחה. פתחו תיק חדש ומאשימים אותי בעמידה בראש ארגון פשע, שאני מחליפה של עמוס ועושה את מה שהוא עשה".