שלושה תושבי יפו נעצרו במהלך הלילה (בין ראשון לשני) בחשד להפרות סדר ברחוב הבעש"ט בעיר במהלך הפגנות במחאה על תקיפת הרב אליהו מאלי מוקדם יותר היום. במהלך ההפגנות הושלכו אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה שהגיעו למקום כדי לשמור על הסדר הציבורי.

כתוצאה מההתפרעויות, נפצעו באורח קל שני שוטרים שפונו לקבלת טיפול רפואי. שלושת החשודים הובאו לחקירה בתחנה, ובהתאם לצורכי החקירה וממצאיה תבחן המשטרה את הארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

יו"ר בל"ד ח"כ סמי אבו שחאדה התייחס לאירועים בחשבון הטוויטר שלו: "פרובוקציית המתנחלים ביפו בשתיקת והגנת השוטרים היא הסיבה העיקרית שהובילה למצב הקשה בעיר. תמיכת המשטרה בפרובוקציה הגזענית והמסוכנת שוב סיכנה את התושבים והעוברים בעיר יפו הלילה.
‏משטרת ישראל היא חלק מבעית האלימות כנגד החברה הערבית, ומסרבת להיות חלק מהפתרון".

גם בירושלים אירעו הפרות סדר וכוחות המשטרה עצרו שלושה חשודים סמוך לשער שכם שבמזרח ירושלים. זאת, לאחר שהחלה במקום התקהלות תוך הפרת סדר שכללה תקיפת שוטרים. בנוסף, סמוך למערת צדקיהו יודו אבנים ונורו זיקוקים לעבר כוחות המשטרה, אך לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בעקבות כך, החלה המשטרה בפעולות לפיזור ההתקהלות תוך שימוש באמצעים.

חברי הכנסת של הציונות הדתית ובהם יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ וח"כ איתמר בן גביר קיימו הערב סיור בשער שכם, בהובלת סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג כדי "לעמוד מקרוב על היערכות המשטרה באזור העיר העתיקה בעקבות מקרי האלימות מהימים האחרונים".

בן גביר אמר לאחר הסיור: "אנחנו מחזקים את השוטרים והחיילים שנמצאים כאן, אבל זה לא מוריד כהוא זה מהדרישה החד משמעית שלנו. אפשר לפעול בנחישות, וכשהמשטרה רוצה היא יודעת לעשות זאת. גם הפרקליטות ומערכת המשפט יודעות לפעול ולהתגייס כשהן רוצות, וזה ממחיש את הצורך למה צריך להקים ממשלה ימין מלא מלא, כדי לשמור על ירושלים ועל בטחון התושבים בה".