נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אירח היום (שני) את הרמטכ"ל ואת פורום המטכ"ל לרגל סיום כהונתו של רא"ל גנץ.



בטרם החל המפגש, נועדו הנשיא והרמטכ"ל בלשכת הנשיא על ענייני היום. 

הנשיא נפרד מגנץ, שמסיים את תפקידו ואמר: "היטבתי להכיר אותך, הן כחבר בוועדת החוץ והביטחון, והן מתוך הפגישות השוטפות בינינו. רגלייך המאובקות צועדות בדרך-ארץ, מכירות כל שביל וכל גיא, כל גבעה וכל קפל קרקע, ועם זאת הובלת את צה"ל, לפסגות שחקים גבוהות.

אתה אולי פושט בקרוב את  מדיך, אבל העם בישראל מצפה שתוביל אותו, גם כאזרח. העם בישראל, כבר קרא לך 'לשוב מאחרי הצאן', כאשר כבר פשטת את מדיך בתום תפקידך הקודם, גם היום, אין לי ספק, שהחופשה האישית שלך תהיה קצרה מהמצופה".

"העם בישראל זקוק לך, בחזית ההנהגה של מדינת ישראל, ואני תקווה כי תמשיך ותשפיע מכוחך על מדינת ישראל. בטוחני שלמרות המזג הפיקודי השונה שלך ושל הרמטכ"ל המיועד, הרי שרוח המפקד, ובראשה המשימה להגנת מדינת ישראל, והחתירה לביצועה על הצד הטוב ביותר, תמשיך ותפעם בצבא ההגנה לישראל, על כלל זרועותיו, אגפיו, ופיקודיו. אתה נמנה ללא ספק על הטובים שבבנינו, הטובים שבחיילנו, ואני, כמו כל העם בישראל, חש בטחון, כשההגה נמצא בידיך האמונות."
 

הרמטכ"ל, אשר קיבל תשורה מהנשיא, אמר: "כבוד גדול עבורי לבוא הנה לקראת סיום תפקידי כראש המטה הכללי עם פורום המטה הכללי. צה"ל הוא צבא העם. אתגרי הביטחון בפניהם ניצבת מדינת ישראל, מקרוב, מרחוק, מצפון מדרום במימדים רבים, ישנים ומוכרים, חדשים ומתחדשים, הם אתגרים רבים מאוד".  

"אתגרים המחייבים חשיבה מתמדת, בניין כוח תואם, מחייבים נכונות להפעיל את הכוח כאשר הדבר נדרש, ומחייבים ידע מקצועי רב באופן שבו אנו מפעילים את הכוח. יושבים לפניך טובי מפקדינו שעומדים בראשי זרועות, פיקודים, גופים ואגפים המייצגים עשייה מאוד מאוד רחבה. היה לי הכבוד להיות חלק מהם ולעמוד בראשם בארבע השנים האחרונות, צה"ל השיג הישגים רבים, הן מבצעית והן בזירת התפעול השוטף, הן בזירות האימונים והן בזירת בניין הכוח ואת כל זה עשה בזכות האנשים האלה והחבורה שאיתם, לנו היה כבוד גדול מאוד לעבוד יחד לאורך השנים הללו. אין לי ספק שגדי מחליפי המכיר היטב את הסביבה והאתגרים, ניחן בכל הניסיון הנדרש והנחישות הנדרשת להמשיך להפעיל את הצבא באופן הנכון ובהתאם להנחיות הדרג המדיני אני מאחל לו בעת הזו הצלחה, אני משוכנע בהתרחשותה."

הרמטכ"ל פנה אל הנשיא ואמר: "כנשיא התייצבת לתפקידך במהלך המלחמה ופגשנו אותך מהר מאוד במפקדות הפעלת הכוח בשטח, וראינו אותך לצערנו בביקוריך הנחושים, המתמשכים והמתחשבים אצל המשפחות השכולות שאיבדו את היקר מכל והמסורת הזו שאני שמח לראות שהיא מתקיימת וממשיכה להתקיים במדינת ישראל, בה בית נשיאי ישראל ממשיך לחבק את צבא ישראל, היא מסורת ראויה. אני מבקש להודות לך על העשייה בשמי ובשם הנמצאים פה. תודה רבה לך אדוני הנשיא".