ארגון ״אנסאר בית אל-מקדס״, המסונף לארגון המדינה האסלאמית (דאעש) איים הערב (חמישי) לפגוע ״בימים הקרובים״ בנמל אילת.



על פי הדיווח של הטלוויזיה המצרית, "ארגון הטרור איים לפגוע בנמל אילת, לאחר שיתאם את פעילותו עם סניף דאעש ברצועת עזה״. עוד דווח כי ״דאעש יתחיל את פעילותו נגד מוצבי חמאס ברצועת עזה״.



אבו עות׳מאן אל-מוסלי, אחד מראשי הארגון בצפון סיני, קרא בדף הפייסבוק ״מחוז סיני״ לחברי הארגון ״לגייס חברים חדשים של תומכי הפלגים הג'יהאדיסטים וארגון האחים המוסלמים בשאר מחוזות מצרים. הוא קרא להם "להגר אל 'מחוז סיני' כדי לפעול נגד כוחות הביטחון המצרים".



בנוסף, אל-מוסלי קרא לפעילים "להגיע לרצועת עזה, להילחם בזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, ולבצע את תוכנית ההשתלטות על הרצועה".



הארגון הקיצוני לקח אחריות על ירי שלוש פצצות מרגמה על שלושה מוצבים של כוחות הביטחון ברפיח, ואיים ״להמשיך במתקפות״. בנוסף, איים הארגון להוציא להורג את עבד א-רחמן עג׳ורי, המנהיג הצבאי של ארגון ״א-סאברין״ השיעי הפועל בצפון רצועת עזה, אשר נשבע אמונים, כדבריו, לחסן נסראללה השיעי ובשאר אסד הנלחמים בסונים בסוריה ולבנון.



״חמאס נטש את מלחמת הקודש (ג׳יהאד) נגד היהודים והשיעים, כדי לחסל את לוחמי הקודש הסלאפים המסונפים לדאעש ברצועה״, אמר אל-מוסלי. ארגון דאעש בסיני גינה את המשא ומתן המתנהל בין חמאס וישראל.