גורמים בכירים בחמאס, וביניהם סגן ראש הלשכה המדינית של מחמאס מוסא אבו מרזוק, הגיעו לדוחא, קטאר, כדי לדון בתנאים להסכם הפסקת אש ארוך טווח של חמש שנים עם ישראל, כך דווח הבוקר (שלישי) בעיתון "אל קודס" היוצא לאור בלונדון. 
בין השאר, ידונו על פי הדיווח גם בתוכנית להקמתו של נמל צף בעזה, וחמאס צפוי לקבל את התוכנית. בין שאר חילוקי הדעות בין הצדדים נמצאת השאלה האם הנמל המתוכנן יהיה בשליטת ישראל או בשליטה בינלאומית. 

בכיר החמאס סלאח ברדוויל הודיע הבוקר כי כל העניין הנוגע לתהדייה (הפסקת האש) עם ישראל צריך לקבל אישור של כל הפלגים הפלסטיניים, וצריך לכלול  התחייבות של ישראל לכבד את תנאיה. הוא הדגיש כי רגיעה כזו צריכה להיות עם תקרת זמן מוגבל ולא לטווח ארוך, כך שהיא תשנה את כללי המשחק באזור. 
 
ברדוויל  הכחיש דיווחים שמוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, הוא שטס לדוחא על מנת לדון בתנאי התהדייה עם ישראל. 
 
בכיר החמאס אמר בתגובה לדיווחים בדבר טיסתו של אבו מרזוק לקטאר  כשהוא נושא איתו הסכם ארוך טווח עם ישראל: "האמת היא שאבו מרזוק לא יצר מהרצועה למטרה זו, למרות שסוגיית התהדייה הונחה על שולחננו על ידי  גורמים בינלאומיים". 
 
בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" הדגיש ברדוויל גם כי אין שיחות בין ארגונו לבין מצרים, בעניין התהדייה והפיוס הפנים פלסטיני. "אין שיחות  רשמיות בין חמאס לבין מצרים, בשל ההתעסקות של קהיר בענייניה הפנימיים". 
 
הוא הביע תקווה שמעבר רפיח ימשיך להיות פתוח כל ימות שהשנה והדגיש כי  "לאחר 100 ימים של סבל וטרגדיה אנושית, היה צורך בפתיחת המעבר כל ימות השנה כיוון שמצב כזה אינו יכול להימשך".