על רקע גל הפיגועים האחרון דיווח אתמול (שלישי) ראש השב”כ יורם כהן לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי מאז 2012 נרשמת מדי שנה עלייה של 50% בפיגועי הטרור העממי. כך למשל נרשמו 683 פיגועים ב-2012 לעומת 1,834 פיגועים ב-2014, כאשר הקפיצה המשמעותית ביותר התרחשה במבצע צוק איתן.
 
עוד עולה מנתוני השב”כ כי ב-2014 סוכלו כ-130 חוליות צבאיות - התארגנויות מקומיות לביצוע פיגועים - מרביתן של החמאס, וכי ב-2015 סוכלו 60 חוליות. בהקשר זה נמסר כי הטרור הממוסד מתקשה לבצע פיגועים לנוכח רצף הסיכולים שביצעו שב”כ וצה”ל בגדה. פיגועים עממיים או פיגועי מפגע בודד אפיינו את מרבית פעילויות הטרור שהיו בשנה האחרונה.
 
לדברי ראש השב”כ, הגורמים הפועלים לערעור היציבות בגדה הם היעדר אופק מדיני, "טריגרים" בינלאומיים או מאמצי חמאס לעודד פיגועים ולערער את היציבות. לעומת זאת, הגורמים המרסנים הם פעילות הסיכול הישראלית, הכלכלה היציבה יחסית ורצון הציבור לשמור על רווחתו האישית.
 

עוד אמר כי שיתוף הפעולה הביטחוני של הרשות הפלסטינית עם ישראל מאפשר לרשות לשרוד למול פעילות חמאס בגדה. הוא ציין עוד כי בשלב זה הציבור הפלסטיני מתמקד בעיקר בצורך להגיע לרווחה כלכלית ועל כן הוא פסיבי יחסית בכל הקשור לעימות אפשרי. באשר לפעילותו של אבו מאזן אמר כהן כי ניכר שהוא פועל למען שימור המורשת שלו, בין השאר בקידום מהלכים חד-צדדיים ולעומתיים מול ישראל.
 
בנוגע לגזרת עזה צייר ראש השב”כ תמונה מדאיגה. לדבריו, מאז סיום צוק איתן חמאס מאיץ את ההיערכות הצבאית שלו לקראת עימות אפשרי נוסף. מאמצי ההתעצמות של הארגון מאז סיום המבצע כוללים שיקום פרויקט המנהרות ההתקפיות, חידוש מאמצי הפיתוח והייצור הרקטי, הגברת האימונים בים, באוויר וביבשה וכן המשך מאמץ לקבלת סיוע מאיראן.