ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת החלה לדון היום (שני) בחוק הנורבגי הקטן לקראת הכנתו לקריאה שניה ושלישית. לקראת הדיון נשלחה הבוקר חוות דעת מטעם הצוות לתיקון שיטת הממשל במכון הישראלי לדמוקרטיה, המביעה התנגדות לאישור החוק במתכונתו הנוכחית. 
ברוח דבריהם של צוות הייעוץ המשפטי בוועדה וחוות הדעת המקורית שנשלחה על ידי המכון לוועדת השרים לחקיקה לפני שבוע, כותבים פרופ' גידי רהט וד"ר חן פרידברג, כי "על מנת להתגבר על החששות שאין מדובר אלא בפתרון לבעיה פוליטית לוחצת, ב'סידור עבודה' או ב'פרס ניחומים', ראוי ששינוי זה, כמו תיקונים חוקתיים בכלל, יוחל החל מהכנסת ה-21".
כך לדבריהם לא ייתפס החוק כנגזרת של צרכי השעה: "יש להחיל את החוק במתכונתו המלאה, על כלל השרים או לא לאמצו כלל, ואין להותיר את ההכרעה אם להחילו לגחמתם של שרים או מפלגות. מפני שמדובר בכלל חוקתי ובחוק יסוד, אין זה מן הראוי ששאלת החלתו תהיה נתונה לשיקולים מפלגתיים או אישיים מדי".

בחוות הדעת, צורפה סקירה אודות החוק על יתרונותיו וחסרונותיו ובה מציינים החוקרים כי "במתכונתו הנוכחית, החוק הנורבגי הינו חוק ראוי שיאפשר עבודה טובה יותר של הכנסת, שבה מספר מועט יחסית של חברי כנסת פעילים יחסית לפרלמנטים אחרים בעולם עם זאת, עמדת המכון הישראלי לדמוקרטיה, היא כי יש לקיים הליך מסודר ומקיף שיכלול דיון גם בחלופות אחרות בטרם ביצוע שינוי חוקתי כה יסודי ולא להעבירו כחוק פרסונלי וולנטרי למען צרכי השעה הנקודתיים".
החוק הנורבגי הקטן יאפשר לשר או סגן שר בכל מפלגה להתפטר מהכנסת על מנת לאפשר לבא אחריו ברשימה להיכנס. במקרה והשר או הסגן שר מתפטרים מהממשלה הם חוזרים לכנסת והבא אחריהם מפנה את מקומו.
החוק הנורבגי הקטן אמור לאפשר לשר נפתלי בנט להתפטר מהכנסת לטובת ח"כ לשעבר שולי מועלם רפאלי. שר הכלכלה אריה דרעי מתכוון להתפטר לטובת ח"כ לשעבר אברהם מיכאלי וגם בכולנו אמור אחד השרים להתפטר לטובת ח"כ לשעבר אכרם חסון.