שישה שוטרים נפצעו הערב (שלישי) באורח קל עד בינוני מאבנים שהושלכו לעברם בגן השניים ביפו, שם התקיימה הפגנה ללא רישיון של ערבים תושבי המקום על רקע המתרחש לטענתם במסגד אל אקצא. שני צעירים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים.



המפגינים, חלקם רעולי פנים, החלו להשליך אבנים לעבר השוטרים וחסמו את הכבישים באמצעות פחים וצמיגים. בשלב מסוים החלו המפגינים להשליך אבנים לעבר רכבים בכביש באזור רחוב יפת וברחוב טולוז ובהמשך אף תקפו ופצעו  שישה שוטרים.


הפגנה ביפו

אחד מהמפגינים רעולי הפנים גם השליך בקבוק תבערה לעבר אחד מהשוטרים ונמלט מהמקום. בעקבות ההסלמה החלו עשרות שוטרים, שהיו מצוידים בקסדות, שכפ"צים ובאמצעים לפיזור הפגנות, לפזר את המפגינים ולנהל מצוד אחר משליכי האבנים.



במקביל, החלה הידברות עם נכבדי והנהגת התושבים, בניסיון להביא לפיזור הצעירים באופן מסודר. מרבית המפגינים נמלטו לסמטאות יפו וכוחות גדולים של משטרה אבטחו את האזור, מחשש להתחדשות המהומות.



במקביל, המשיכה המשטרה לסגור את רחוב יפת לתנועת כלי רכב, מחשש להשלכות אבנים לעבר כלי הרכב.



למעלה מאלף בני אדם השתתפו היום בתהלוכת למען מסגד אל אקצא. המפגינים ציינו כי ההפגנה נועדה למחות גם על הפגיעה במסגד ביפו ועל מעצרה של תושבת העיר סמאהר פראן, אתמול ליד מסגד אל אקצא בירושלים.



בתהלוכה קראו המפגינים קריאות "ברוח ובדם נפדה אותך אקצא" וכן סיסמאות נגד מדיניות הממשלה בנוגע למסגד אל אקצא.



בנוסף הניפו הצועדים את הדגל הפלסטיני ואת דגלי התנועה האסלאמית ביפו. יש לציין כי את הצעדה ארגן איגוד האופנוענים ביפו בתמיכת התנועה האסלאמית בעיר.




עימותים ביפו. צילום: יאפא 48


"להסתה הפלסטינית אין גבולות"



יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס לעימותים הערב ב ואמר כי "המהומות מבהירות שלהסתה הפלסטינית אין גבולות ותוצאותיה מגיעות לכל מקום וגם למרכזה של הארץ, ק״מ ספורים מלב תל אביב".



עוד אמר ח"כ ליברמן כי "האירועים הללו נעשים גם בעידודם ובסיועם ובתיאום עם חברים בכנסת ישראל. זהו לא אוסף של התפרעויות מקריות אלא איום אסטרטגי על מדינת ישראל, שהוא תוצאה של אובדן הרתעה שהשלכותיו רק ילכו ויחריפו".



"הממשלה חייבת להתעשת ולתת לאיום הזה תשובה מידית ומוחצת", הוסיף ליברמן.



ח"כ יצחק הרצוג תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע העימותים ביפו ואמר כי "נתניהו חלש ולא יכול לשמור על ביטחון אזרחי ישראל".



ראש האופוזיציה הוסיף כי "המהומות ביפו הן חמורות מאוד ויש לגנותן. הן דוגמא נוספת לאובדן השליטה של נתניהו".