טקס חילופי תפקידים נערך היום (רביעי) במעמד הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הדרום היוצא, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן ומפקד פיקוד הדרום הנכנס אלוף אייל זמיר.



תורג'מן התייחס לגל האלימות ולהשלכותיו על הגזרה עליו פיקד. "הימים האחרונים הם ימים רגישים בעלי פוטנציאל שלילי. חמאס נכשל בדחיית סיפוקים מידיים, רכב על גל ההתפרצויות במזרח ירושלים ואזור יהודה ושומרון, גרף הישגים טקטיים, אך זה הוא משחק באש שעלול לגרום להתפשטות אש בלתי מבוקרת ברצועה", אמר תורג'מן.



המפקד היוצא הדגיש כי אין בכוונתה של ישראל להביא להסלמה בדרום. "פנינו לשקט, רגיעה וריסון כפי שהיה בכל התקופה שלאחר צוק איתן, ולא להסלמה. אך בל נתבלבל, מי שינסה אותנו ימצא כוחות דרוכים, ערוכים ורוח לוחמים ומפקדים איתנה".



"אחרי המבצע, מאות אירועים נבדקו ונחקרו, וניתן לומר בפה מלא את מה שידעתי וחשתי גם במהלך המבצע, שמרנו על רף מוסרי גבוה ביותר - ניצחנו ונשארנו בני אדם", הוסיף תורג'מן.



מפקד פיקוד הדרום הנכנס, אלוף אייל זמיר הוסיף כי "נמשיך לפעול מתוך ערבות הדדית, בעוצמה הנדרשת ובצניעות הראויה לעמוד על המשמר, משמר הגנת מולדתנו, מתוך אמונה בצדקת דרכינו. ביחד נוכל לעמוד בכל משימה ולנצח".



הרמטכ"ל איזנקוט אמר בטקס כי "אירועי הימים האחרונים מעצימים שוב את אתגרי הביטחון של מדינת ישראל. הם גם ממחישים את העובדה כי לצד ההרתעה שלאחר מערכת צוק איתן, ארגוני הטרור בעזה וביהודה ושומרון עודם פועלים כדי לפגוע באזרחנו, לשבש את שגרת חייהם ולזרוע חשש ופחד בעורף הישראלי".



"מול אתגרים אלו אנו פועלים בנחישות, במקצועיות ותוך הפעלת כוח ממוקד, עוצמתי ושקול כדי למנוע הידרדרות, להבטיח ביטחון ותחושת ביטחון ולאפשר את שגשוגה של מדינת ישראל", הוסיף איזנקוט.