פיגוע דקירה אירע היום (שלישי) בסמוך לשביל המקשר בין נווה דניאל לאלעזר שבגוש עציון. גבר בן 28 שערך אימון ריצה נדקר בכתפו ומצבו מוגדר בינוני. לאחר קבלת טיפול רפואי בשטח, הוא פונה כשהוא בהכרה מלאה לבית החולים שערי צדק. המחבל הדוקר נמלט לכפר נחלין וכוחות גדולים סרקו אחר המחבל הנמלט. הצירים בגזרה נסגרו ומחסומים נפרסו. כמו כן, הפלסטינים דיווחו על סריקות נרחבות בתוך הכפר נחלין, אליו על פי העדויות נמלט כאמור המחבל, והכפר נסגר ליציאות וכניסות. 



הפצוע שנדקר הוא תומר דיטור, סטודנט המתגורר בראש צורים, שהיה כאמור באמצע אימון ריצה. הוא נדקר והמשיך בריצה לש"ג של נווה דניאל, שם הזעיק את כוחות הביטחון וההצלה. כל היישובים בגזרה נתבקשו לשמור על ערנות מאחר ומדובר במחבל נמלט. בהודעה שנשלחה לתושבי נווה דניאל, נכתב: "אחר הצהריים היתה דקירה שבה נפגע תושב ראש צורים בעת ריצה על דרך האבות. הדוקר נמלט לכיוון נחלין. הצבא, המשטרה והשב"כ מטפלים באירוע וניתן לחזור לשגרה. כתמיד בימים אלו הערנות חשובה".

חובש רפואת חירום במד"א, מוטי בן שושן, שהגיע למקום סיפר: "ראינו גבר כבן 30 שוכב בשביל דרך האבות סמוך לכניסה לישוב נווה דניאל כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימום וחבישה, העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך טיפול רפואי לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני. הוא תקשר איתנו וסיפר שבמהלך פעילות ספורטיבית הרגיש דקירה ונפל."

זירת הפיגוע. צילום: דוברות מד"א


הפיגוע בנווה ימים. צילום: דוברות מד"א



שני סיכולים במהלך הבוקר


מוקדם יותר במהלך הבוקר סוכלו שני פיגועי דקירה, אחד בסמוך לשער שכם, והשני בכרמי צור שבגוש עציון. הפיגוע הראשון שסוכל הבוקר היה באותו המקום בו נרצחה לפני כשבוע הלוחמת הדר כהן ז"ל. במהלך הבוקר, צוות לוחמי מג"ב הבחין בתלמידה פלסטינית בת 16 עם תיק בית ספר על גבה שעוררה את חשדם. השוטרים ניגשו לבדוק אותה וכשנדרשה למסור את תיקה, שלפה הפלסטינית סכין וניסתה לדקור את השוטרים. הם הגיבו במהירות, הדפו אותה והשתלטו עליה. החשודה, תושבת ירושלים, הועברה לחקירה. 

באירוע השני, בכרמי צור שבגוש עציון, קרה מקרה דומה. קטינה פלסטינית בת 13 שהתקרבה אל שער היישוב נבדקה על ידי המאבטח שעמד בכניסה. על החשודה נמצאה סכין והיא נעצרה והועברה לחקירת כוחות הביטחון.
רק אתמול התבטא אבו מאזן, יו"ר הראשות הפלסטינית, כנגד הטענות להסתה במגזר זה. לדבריו, "הם מדברים על הסתה, אבל אנחנו מוכנים שוועדה משותפת אמריקאית-ישראלית-פלסטינית תבדוק את הטענות הללו. אמרתי את זה לישראלים. ההסתה בישראל ממוסדת וכוללת גם את אמצעי התקשורת, המוסדות הרשמיים, השרים וגם במסרים שלומדים הילדים בבתי הספר. על כולנו לנקות את ההסתה – אצלנו ובישראל. בישראל 95% מהספרים כוללים הסתה ואצל הפלסטינים רק 5%".

זירת הפיגוע שסוכל ליד כרמי צור. צילום: דוברות מועצה אזורית גוש עציון