יום של ניסיונות פיגוע ברחבי הגדה: לעמדת משמר הגבול הסמוכה למערת המכפלה (חסם 160) הגיעה אחרי הצהריים (ראשון) פלסטינית ולפתע שלפה סכין תוך שהיא מנסה לדקור את אחד הלוחמים במחסום. הלוחם הדף את המחבלת תוך ביצוע ירי מדוייק לעברה ואין נפגעים לכוחותינו. המחבלת עוברת כעת החייאה.



קודם לכן היום אירעו עוד שני ניסיונות פיגוע נגד חיילי צה"ל. בשני המקרים, לא היו נפגעים לכוחותינו והמחבלים שניסו לפגוע בחיילים נוטרלו. ניסיון פיגוע דקירה סוכל במחסום מזמוריה, בכביש תקוע סמוך להר חומה. המחבל שהגיע לאזור ניסה לפגוע בלוחמי מג"ב ונוטרל.



בשכונת תלפיות בירושלים התקבל תחילה דיווח על ניסיון פיגוע דקירה שהוגדר כדיווח שווא - אלא שהאישה שדיווחה על כך סיפרה למשטרה כי בעת שהלכה בפארק המסילה לכיוון דרום, סמוך לאזור התעשיה בתלפיות, הרגישה נגיעה בכתפה, וכשהסתובבה הבחינה בבן מיעוטים קטין עם סכין בידו. היא התרחקה ממנו והוא נמלט לכיוון דרום. בסריקות שערכו השוטרים באזור זירת האירוע - אכן אותרה סכין. והחוקרים בודקים אם הסכין אכן קשורה לאירוע. האישה לא נפגעה והחקירה נמשכת לאיתור החשוד. 
 

אחד מהאירועים התרחש במהלך בידוק של חשודים ברכב במחסום, כששוטר הבחין בחשוד שרץ לעבר השוטרים ודיווח על כך. שוטרי מג"ב שביצעו את הבידוק הבחינו בחשוד כשהוא רץ לעברם עם סכין שלופה בידו, ואחד מהם ביצע ירי מדויק לעבר המחבל ונטרל אותו. חבלן ביצע בדיקה מקצועית לשלילת אמל"ח נוסף במקום. 



מוקדם יותר, תגובה מהירה של חיילי מילואים מנעה אסון כבד כשירי בוצע לעבר כוח מילואים של צה"ל במהלך סיור במרחב הכפר עראקה מול חיננית שבצפון השומרון. הכוח פעל להסרת האיום המידי וביצע ירי לעבר שני חשודים שהיו חמושים בכלי נשק מאולתר וסכין. על פי כוחות ההצלה במקום, לכוחותינו אין נפגעים. כתוצאה מירי התגובה של חיילי המילואים, נהרגו המחבלים.



האירוע התרחש ממערב לג'נין, לאחר שהחיילים הבחינו בקבוצה של פלסטינים שיידו אבנים, והם נאלצו לחצות את הגדר על מנת לחמוק מהאזור. אז, פתחו עליהם הפלסטינים באש. כאמור, המחבלים נהרגו מאש הלוחמים. לפי דיווח פלסטיני, שני המחבלים שחוסלו הם ניהאד מוחמד וואקד ופואד מרוואן חאלד וואקד, שניהם בני 15 מהכפר עראקה. 



בתוך כך, נמשכת חקירת אירוע הדריסה שאירע אמש בסמוך לבסיס מצודת אדומים שליד מעלה אדומים. עדיין לא ברור האם מדובר בפיגוע מכוון והרקע נבדק. במהלך האירוע, רכב ובו שלושה פלסטינים פגע ברכב של כוחות הביטחון. במקום טופלו ע"י צוותי מד"א ירושלים ארבעה לוחמי מג"ב ומצבם הוגדר קל. הפלסטינים שהיו ברכב הפוגע נורו ונוטרלו. שניים שנפגעו מהירי הם תושבי השטחים. 



חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים הדסה שלושה לוחמים, בני 21, 29 ו-43 במצב קל, עם חבלות בגפיים. בנוסף אליהם נפגע לוחם רביעי שהיה מחוץ לרכב, ומצבו גם כן הוגדר קל. לוחמי האש שהוזעקו לזירה ביצעו ניתוק מקורות אנרגיה למניעת התלקחות הרכבים המעורבים בתאונה.

האירוע התרחש כשתצפית משטרתית של מ"גב הבחינה בשני חשודים שעוברים גדר הפרדה ונכנסים לרכב ישראלי שהמתין להם אחרי מחסום א-זעיים לכיוון ירושלים. הדיווח הועבר לצוותים ממונעים שהחלו בנסיעה לכיוון הרכב ובו החשודים. בסמוך לצומת מצודת אדומים הרכב החשוד נקלע לפקק תנועה, צוות שוטרים יצאו רגלית לכיוון הרכב החשוד, ומרגע שהחשודים הבחינו בשוטרים, הם שילבו הילוך אחורי ופגעו ברכב בניסיון להימלט. כמו כן הם ניסו לדרוס את השוטרים. השוטרים שהיו בסכנה ביצעו ירי לעבר הרכב שהמשיך בנסיעה, עלה על שטח ההפרדה וביצע פרסה לכיוון א-זעיים. צוות נוסף חסם את נתיב הנסיעה והחשודים שהבחינו ברכב המשטרתי שחוסם את הכביש פגעו בו בעצמה ונעצרו.