דובר צה"ל הכחיש את הסיפור שפורסם הערב (שישי) בערוץ 10, לפיו בצמרת צה"ל מעריכים כי בקרוב יוגש כתב אישום נגד תא"ל אופק בוכריס בגין עבירות האונס בהן הוא חשוד. על פי הפרסום, כתב האישום יוגש ככל הנראה לאחר שגם חוקרי מצ"ח הודיעו כי הם מאמינים למתלוננת, וגם התובעת הצבאית הראשית, אל"מ שרון זגגי פנחס וגם הפרקליט הצבאי הראשי תא"ל שרון אפק, נוטים לקבל את גירסתה.



עוד נטען בערוץ 10, כי בעקבות ההערכה הזאת, החליט הרמטכ"ל גדי איזנקוט לבטל את מינויו של בוכריס לתפקיד ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל.



בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "חקירת תא"ל אופק בוכריס טרם הסתיימה, ולכן הדברים שפורסמו לפיהם כבר גובשה הערכה במערכת הביטחון שיוגש כתב אישום נגד תא"ל אופק בוכריס, וכי הרמטכ״ל עודכן בכך - אינם נכונים".



עוד אמר דובר צה"ל, כי "החקירה עדיין מתנהלת ויש לנהוג באחריות ולאפשר לגורמי אכיפת החוק לעשות את עבודתם ולהגיע לחקר האמת. הרמטכ"ל עודכן כי החקירה לא תמוצה ותסתיים בפרק הזמן שיאפשר את מינויו של רח״ט מבצעים, ולכן החליט על ביטול המינוי". 



בתחילת השבוע עבר תא"ל בוכריס בדיקת פוליגרף, בה נשאל האם קיים יחסי מין בכפייה עם המתלוננת - שאלה שעליה השיב בשלילה. עוד נשאל תא"ל בוכריס האם אנס את המתלוננת, וגם לשאלה זו השיב בשלילה. שתי השאלות דומות לאלה שהציג בוכריס בבדיקת הפוליגרף שביצע מטעמו, אך הפעם הסביבה וההכנה היו אחרות ובוכריס ידע יותר פרטים על הטענות נגדו.