ביום שני הבא, בדיוק בעוד שבוע, יתכנס בית הדין הצבאי בקריה בהרכב של שלושה שופטים ויפתח את משפטו של החייל, לוחם בגדוד שמשון של חטיבת כפיר, סמל אלאור אזריה, שמואשם בהריגת מחבל מנוטרל באירוע הירי בתל רומידה בחברון



כמה מהעדויות שיעמדו במרכז המשפט נחשפו הערב (שני) בחדשות 10. מפקד הפלוגה טוען: "זהו אירוע מוצלח מבצעית, אך פגיעה ערכית בחוסנו של צה"ל".

"צעקתי 'מי ירה?' שלוש-ארבע שניות, ואף אחד לא ענה, ואז מישהו צעק 'אלאור' או 'אני יריתי', לא זוכר", כך העיד רס"ן נ', המ"פ של החייל. "ניגשתי לחייל ושאלתי אותו 'למה עשית את זה?' והוא אמר שראה אותו זז. לא הייתה לו תשובה אינטליגנטית". הוא נשאל: "מה עשית לאחר הירי?" ולכך ענה המפקד: "אמרתי לו שלא יזוז ושיישאר שם".

לטענת התביעה, עדויות של חבריו של אלאור בשטח הן ראיות מרכזיות נגדו. לעומת זאת, בצוות ההגנה טוענים כי העדויות דווקא תומכות בגרסתו. אחת מן העדויות שייכת לת', חברו לפלוגה של החייל, שאמר כי "אלאור נראה נרגש וכעס על זה שדקרו את חבר שלו".

בדיון הראשון יקרא הרכב השופטים בפני החייל את כתב האישום המלא, שם יצטרך סמל אזריה להודיע לשופטים האם הוא מודה באשמה או כופר באישום המיוחס לו. צוות ההגנה של החייל בראשות סוללת עורכי הדין אילן כ"ץ, אייל בסרגליק, כרמית שחיבר ובני מלכא - ימשכו לייצג את החייל במהלך המשפט והודיעו כי הם דוחים מכל וכל את האישום המיוחס לו.

פרקליטיו של החייל: נזמן 75 עדים

"כתב האישום, שמוטב שלא היה מוגש, ואשר הוגש בניגוד למקרים רבים אשר לא הוגש בהם כתב אישום ואשר הסתיימו לכל היותר בדין משמעתי, לא יעמוד על כנו בסיום ההליך", אמר למעריב עו"ד אייל בסרגליק. "חולשת ראיות התביעה, כפי שהתבטאה במהלך הליך המעצרים, תיפרס בפני בית הדין הנכבד ואנו משוכנעים שבסופו של יום יתברר שלא היה כל מקום להעמיד לדין את החייל אשר פעל כפי שהיה צריך לפעול וכפי שמצופה מחייל לפעול בסכנת חיים של ממש כשאותם מחבלים פעלו כנגד כוחות צה"ל בניסיון פיגוע משולב. נזכיר עוד כי אותו מחבל היה לבוש מעיל עבה שחור ביום שרבי, ונמצאה סכין מתחת למקום שכיבתו כשהוא וחברו דקרו חייל אחר. הדברים יתבהרו בבית הדין", סיכם עו"ד בסרגליק.

המשפט עצמו צפוי להימשך קרוב לשנה, כשהתביעה הצבאית כבר הודיעה כי בכוונתה לזמן עשרות עדים ומנגד עורכי הדין של החייל הצהירו בפני בית המשפט - כי בכוונתם לזמן לא פחות מ-75 עדים, כולל מפקדים בכירים בצה"ל.