ממשיכות הפרות הסדר: עם יציאתה של קבוצת המבקרים האחרונה משטח הר הבית היום (שני) החלו צעירים מוסלמים שנכחו בתוך מסגד אל-אקצא ליידות אבנים וזיקוקים לעבר כוחות הביטחון במקום. השוטרים נערכו במקום בכוחות מתוגברים, הגיבו בתקיפות מתונה ופיזרו את הפורעים.



מוקדם יותר היום נערכה משטרת ירושלים לאבטחת המבקרים בהר בכוחות מתוגברים. במשטרה נאסף מודיעין אודות צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, שהתבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל-אקצא, במטרה להתעמת עם השוטרים ולפגוע בשגרת הביקורים ובמבקרים בשטח הר הבית במהלך חג הרמדאן. המתבצרים אספו אבנים וחפצים והקימו מחסומים למניעת סגירת דלתות הכניסה למסגד.



עם תחילת הביקורים בשטח ההר החלו צעירים מוסלמים ליידות אבנים אותם אספו מבעוד מועד וריכזו במערומים בתוך מסגד אל-אקצא לעבר הכוחות. השוטרים, לוחמי מג"ב ויס"מ הדפו את רעולי הפנים ואת מידיי האבנים לתוך המסגד.



אבנים שנאגרו במסגד אל-אקצא. צילום: ללא
אבנים שנאגרו במסגד אל-אקצא. צילום: ללא



במהלך ימי חג הרמדאן שהחל לפני כשלושה שבועות, פעלה המשטרה בהיערכות מוגברת בירושלים ובעוטף בדגש על עיר העתיקה והר הבית, במטרה לאפשר למאות אלפי מתפללים מוסלמים לחגוג את החג בירושלים ובהר הבית. מהמשטרה נמסר כי עד כה נשמר השקט ומאות אלפי המוסלמים שהגיעו לירושלים ולהר הבית חגגו את ימי הרמדאן ללא הפרות חריגות של הסדר.



מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, אמר היום כי "נערכנו בהתאם לכל תרחיש אפשרי והשוטרים, לוחמי היס"מ ולוחמי מג"ב ראויים לכל שבח על פעילותם המקצועית, תוך מסירות ונחישות שהביאה לסיום ההתפרעות במהירות ואפשרה את פתיחת הר הבית למבקרים בשעה היעודה".