אייל גלמן, רכז הביטחון של מועצת קריית ארבע, קיבל את ההודעה על מחבל שחדר ליישוב, והחל לפעול לקראת חתירה למגע, שבסיומו של האירוע הקשה התברר כי הלל יפה אריאל, בת ה-13.5, נרצחה. אייל הוא אחיו של אליאב גלמן ז"ל, בן 31, שנהרג בצומת גוש לאחר שנורה בשוגג ע"י כוחות צה"ל שניסו לעצור מחבל. 



גלמן שחזר את האירוע בתוכנית הצהריים ברשת ב' ואמר: "סביב השעה 8:38 קיבלנו אינפורמציה, כולל וידאו של המחבל קופץ מעל הגדר. הכוחות קפצו לנקודה, עם כוחות הצבא, הוכרז אביר לילה ג', אנחנו מבודדים את האזור שבטווח של הזמן מאז שאנחנו מבינים שהוא חדר, סוגרים את התלמידים שנמצאים בסמוך בישיבה שנמצאת בסמוך ומתחילים לסגור על המחבל, לסגור עליו פנימה. ראינו כיוון שהוא הלך אליו, אל הבית בצד הצפוני של היישוב, בית שיותר קרוב לגדר, מבחינת קו הבתים, אנחנו מזהים שהוא הולך לכיוון מאוד רחב, סורקים והולכים פנימה.



"סגרנו את כל המקום ומכניסים בלחץ את הכוחות לכיוון החדירה, הכל קרה מאוד מהר, רק שהגענו, הבנו איזה בית מדובר, שמענו רעשים והבנו שזה הבית שזה קורה, כי הוא הבית היחיד הקרוב. הבית היה נעול, הוא נעל מבפנים, גם האבא שהיה בכיתת הכוננות, ואז המחבל תוקף את אחד הלוחמים, השני יורה ומחסל אותו. נכנסנו לבית, האבא איתנו, ובתוך הבית אנחנו מזהים אותה בחדר, ישנה, עם מעל 8 דקירות, התחלנו במאמצי החייאה, ובמקביל גם בלוחם שנפגע. פינינו אותם מהר מאוד, הגענו לבית החולים, הלוחם עדיין בבית החולים, מצבו בינוני, והוא ייצא מזה. המערך פעל וחתרו למגע כדי לסיים את האירוע הזה כמה שיותר מהר. לצערי, המחיר הוא כבד מאוד".


אליאב גלמן ז"ל. האח זינק לאירוע הקשה



על הרגעים בהם היה עם האב בבית סיפר: "כל אנשי הביטחון מתעסקים בלחימה, ובסוף זה קורה בבית שלך. זאת מורכבות גדולה. בשלב הראשוני הוא התעסק בלהעניק לה את הטיפול הכי מהיר, בזה התעסקנו, אחר כך המשכנו עם הסגירות, כדי לשלול מחבל נוסף. קשה לחדור לקריית ארבע, יותר מאשר לשרונה בת"א, בגלל זה המחיר היה כזה ולא כמו שם, אבל עדיין מדובר במחיר כבד. הגדר מורכבת, קשה לעבור אותה, זה מה שנותן לנו את הזמן להגיע.



"אנחנו כעת עם המשפחה, עם הלוחם שלנו, נערכים להלוויה, שתיערך בשעה 18:00, צריך לחזק את עצמנו, ולחזק את האנשים, הלוחמים והמשפחות. מהר מאוד הבנו שאין עוד מחבל, אנשים המשיכו בשגרת יומם, כמו שעושים בעם ישראל בתקופה האחרונה. שגרה שאנחנו מבינים שלא קרה כלום". גלמן סיפר גם על משפחתו, שמתמודדת עם האובדן והאבל הכבד: "היום בערב אנחנו בשבע ברכות של אחותי, היא התחתנה לפני ארבעה ימים, וזה חלק מהכוח של העם היהודי. מרימים את הראש ובונים את התא המשפחתי, ועדיין, המאבק לא נגמר. מרימים את הראש. הכוח שאנחנו שואבים מגיע מעם ישראל, העם שעובר כ"כ תלאות ב-150 השנים האחרונות".



כזכור, אליאב גלמן ז"ל עמד בטרמפיאדה כאשר רץ לעברו פלסטיני חמוש בסכין, בעודו צועק "אללה אכבר". חיילי כוח צה"ל הבחינו בפלסטיני וירו לעברו, אך לא פגעו בו תחילה. במקביל, קצין המילואים הוציא את אקדחו, אך לא הספיק לירות בפלסטיני. לפי הדיווח של הצבא, הקצין והמחבל חלפו זה על פני זה, ואז נורו שניהם על ידי הכוח הצבאי.