"מוחמד לא יותר טוב מהשהידים שנפלו בהגנה על מסגד אל-אקצה", כך אמרה אמו של מוחמד טראיירה (19), המחבל שביצע היום (חמישי) את הפיגוע בקריית ארבע, בו נרצחה הנערה הלל יפה אריאל בת ה-13.5. האם הדגישה, כי היא הייתה בהלם כאשר שמעה שבנה הוא שביצע את הפיגוע. "בני הרבה להתלוצץ עם הסובבים אותו. הוא לא היה רציני בחייו", סיפרה האמא. "מעולם לא העלינו בדעתנו שהוא ייצא לבצע פיגוע".



האם הוסיפה עוד, כי "בני מחזיק בתמונת בן דודו השהיד יוסף בחדרו, מאחר ושניהם היו חברים קרובים, אך הוא מעולם לא הביע רצון לבצע פיגוע. להיפך, הוא היה אדם שהתלוצץ עם הסובבים אותו". לדבריה, "בעיניי מי שאמור לבצע פיגוע בתוך התנחלות, צריך להיות גיבור וחזק, אך מעולם לא חשבתי שלבני יש את האומץ הזה". 



האם סיפרה לרשת החדשות הפלסטינית (PNN), כי בנה מוחמד הביע מספר פעמים את רצונו ''לעשות מעשים'' כלשונה, אולם בני המשפחה תמיד סברו שהוא מתלוצץ ואינו מתכוון ברצינות. היא ציינה כי בתקופה האחרונה הוא העלה תמונות של בן הדוד שלו יוסף טראיירה מבני נעים, שנהרג בעת ניסיון פיגוע דריסה בצומת אליאס בכניסה לקריית ארבע בחודש מרס.



האם סיפרה עוד כי הוא יצא מהבית אתמול בערב למקום עבודתו, בחנות שמוכרת כנאפה ובקלאווה בכפר דורא ליד חברון. היא ציינה כי כל ערב בתקופת הרמדאן הוא היה יוצא באותה השעה למקום העבודה ונשאר בה כל הלילה עד הבוקר.



אחותו של המחבל סיפרה כי אחיה עבד בחנות ממתקים בדורא, שם שהה כמה ימים. לדבריה הפעם האחרונה שהמשפחה ראתה אותו הייתה ביום שלישי. "השבח לאל, אחי שהיד. אלוהים ינקום ביהודים. אינשאללה אחי תהיה שמח בגן עדן", אמר האחות.