טרור באיו"ש: אדם אחד נהרג ושלושה נוספים נפצעו באורח קל עד קשה בפיגוע ירי שהתרחש היום (שישי) באזור דרום הר חברון. הירי בוצע לעבר רכב בכביש 60, סמוך לצומת אדוריים כ-15 ק"מ דרומית לקריית ארבע. כתוצאה מהפתיחה באש, התהפך הרכב ונפגעו ארבעה בני משפחה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של האב, גבר בשנות ה-40 לחייו. אם המשפחה, גם היא בשנות ה-40 לחייה נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים עם פגיעה חודרת בפלג גופה העליון, כשהיא מורדמת ומונשמת. ילדיהם של בני הזוג, שנכחו עמם ברכב נפצעו גם הם, נערה בת 14 נפצעה באורח בינוני עד קשה עם חבלת בטן ונער בן 15 נפגע באורח קל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. לאחר האירוע, כוחות הביטחון פתחו בסריקות אחר המחבלים כשככל הנראה בוצע הירי מרכב חולף. על פי דיווח בערוץ 10 בוצע ירי מסיבי לעבר רכבה של המשפחה, כשכנראה נורו כ-20 קליעים לעבר קדמת הרכב. על רקע הפיגוע הוחלט כי הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר בצאת השבת.


פרמדיק מד"א, זכי יהב, שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה קשה מאוד, ראינו רכב הפוך על הגג בו נסעו ארבעה בני משפחה, בתוך הרכב נלכד גבר בשנות ה-40 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מפצעי ירי ומפציעות כתוצאה מהתאונה, בסיוע כוח רפואה של צה"ל ניסינו להעניק לו טיפול רפואי ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו בשטח. מחוץ לרכב שכבה אישה בשנות ה-40 כשהיא בהכרה מעורפלת וסובלת מפצעי ירי בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי מהיר בשטח, העלינו אותה לניידת טיפול נמרץ ותוך טיפול רפואי מציל חיים פינינו אותה לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת. בנוסף, ראינו נערה כבת 14 בהכרה מלאה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון, הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה מוגדר בינוני, נער כבן 15 עם פציעות קלות טופל גם הוא על ידנו ופינינו אותו כשמצבו קל".


זירת פיגוע הירי בדרום הר חברון. צילום: כבאות והצלה יו"ש
זירת פיגוע הירי בדרום הר חברון. צילום: כבאות והצלה יו"ש



פיגוע ירי לעבר רכב בכביש 60. צילום: טוויטר
פיגוע ירי לעבר רכב בכביש 60. צילום: טוויטר



אלוף-משנה יריב בן עזרא, מפקד חטמ"ר יהודה. צילום: דובר צה"ל
אלוף-משנה יריב בן עזרא, מפקד חטמ"ר יהודה. צילום: דובר צה"ל



לאחר הפיגוע, שר התחבורה ישראל כ"ץ פנה אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו בדרישה לכנס בדחיפות את הקבינט המדיני-ביטחוני כדי לדון ולהחליט על נקיטת הצעדים הנדרשים מול הטרור. "עלינו להבין שאנחנו נמצאים במלחמה כוללת ולפעול בהתאם. יש להכריז על מצב חירום, לקדם חקיקה שתאפשר גירוש משפחות מחבלים ונקיטת צעדים חריפים כנגד המסיתים וכנגד מי שמגבה את הטרור ונותן לו מחסה", אמר כ"ץ.

פיגוע זה מגיע על רקע יום לא שקט באזור חברון. ניסיון פיגוע סוכל הבוקר כשמחבלת חמושה בסכין הגיעה ליד מערת המכפלה במטרה לפגוע בשוהים במקום. היא נוטרלה וחוסלה ע"י כוחות הביטחון שהיו בזירה, ולא היו נפגעים ישראלים באירוע זה. הפלסטינית הגיעה אל עבר עמדת לוחמי משמר הגבול באחת הכניסות למערת המכפלה ולפתע שלפה את הסכין וניסתה לדקור את אחד הלוחמים. הלוחם זיהה את המחבלת' ביצע ירי מדויק וזו נוטרלה. לאחר מכן, נקבע מותה של הפלסטינית ואירוע זה הסתיים ללא נפגעים ישראלים. אדם שהיה במקום תיעד את התגובה המהירה של הכוחות שהיו במקום, לאחר שליפת הסכין.

לפי דיווחים פלסטינים, המחבלת שחוסלה היא סארה חג'וג', בת 27 מבני נעים. עוד דווח כי היא יצאה הבוקר לבצע פיגוע נקמה על "חיסול" קרוב משפחתה, המחבל שביצע את הפיגוע אתמול בקריית ארבע, בו נרצחה אתמול הלל יפה אריאל ז"ל. כשעתיים לאחר מכן עצרו כוחות מג"ב פלסטינית חשודה בחסם צלבנית, הסמוך למערת המכפלה בחברון. הלוחמים ערכו חיפוש בתיקה ובמהלכו נתפסה סכין אותו הסליקה. החשודה, כבת 15, עוכבה לחקירת כוחות הביטחון.

כאמור, אירועים אלה מתרחשים פחות מיממה לאחר פיגוע הטרור הרצחני בקריית ארבע, בו נרצחה הלל יפה אריאל ז"ל בת ה-13 וחצי בעת שישנה במיטתה, ע"י מחבל פלסטיני שחדר דרך גדר היישוב. באותו הפיגוע נפצע גבר נוסף, בן 31, שהיה חבר בכיתת הכוננות שהוזעק למקום. הוא התעמת עם המחבל, חיסל אותו ונפגע באורח קשה ולאחר מכן פונה לבית החולים "הדסה עין כרם", עם פגיעת ירי בפלג גופו העליון והתחתון.


הלל יפה אריאל ז"ל שנרצחה בקריית ארבע. צילום: ללא
הלל יפה אריאל ז"ל שנרצחה בקריית ארבע. צילום: ללא





בזמן הסיכול: נתניהו ביקר בחברון



במהלך הסיכול הבוקר, ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית ארבע, בבית משפחתה של הנרצחת אריאל ז"ל. נתניהו הגיע לבית המשפחה האבלה יחד עם שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר החקלאות אורי אריאל. גם חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיע למקום והארבעה שהו בבית המשפחה בזמן סיכול הפיגוע במערת המכפלה. במהלך הביקור, נתניהו שוחח עם הוריה ובני משפחתה של אריאל ז"ל, ואמר: "אנחנו נחזק פה, אשב עם שר הביטחון ונחליט כיצד לחזק את הישוב". לאחר מכן מסר ראש הממשלה: "לראות את החדר של הלל, לראות את כתמי הדם שם ליד מיטתה וספרים ובגדים של ילדה קטנה, זה מזעזע. זה מזכיר לנו שוב מול מי ומול מה אנחנו עומדים, הם רוצים לעקור נטוע ואנחנו נעמיק את השורשים, הם לא יוציאו אותנו מכאן". עוד אמר: "התרשמתי מהמשפחה המופלאה הזאת, הם לא ישברו את רוחה וגם לא את רוחנו, אנחנו נעמיק שורשינו כאן".