בנו של מיכאל מרק שנרצח היום (שישי) בפיגוע הירי בדרום הר חברון, שיחזר את רגעי האימה במהלכם ראה כיצד אביו נורה למוות. פדיה בן ה-15 סיפר: "ירו עלינו מהצד השמאלי של אחותי, היא ישבה משמאלי. פתאום אבא לא זז יותר ואז האוטו התהפך". הנער תיאר כיצד עוברי אורח סייעו לחלץ אותו ואת אחותו תהילה בת ה-14 מהרכב, כשגם היא נפצעה באורח בינוני. "הערבים הצליחו לפתוח את הדלת ולהוציא אותנו ושמו אותנו ברכב שלא יקרה לנו כלום", אמר הבן בסרטון ששודר הערב בחדשות 2.



הנער פונה לבית "הדסה עין כרם" בירושלים, שם הוא טופל יחד עם אחותו ואמו חוה שנפצעה באורח קשה ונותחה כדי לייצב את מצבה. אביו של הנער, מרק מיכאל, תושב עתניאל ומנהל ישיבת ההסדר ביישוב, נרצח מוקדם יותר היום לעיני אשתו וילדיו, כאשר נסע עמם ברכב המשפחתי. מרק הותיר אחריו עשרה ילדים.



רכבה של משפחת מרק לאחר הפיגוע. צילום: דוברות כבאות והצלה יו"ש
רכבה של משפחת מרק לאחר הפיגוע. צילום: דוברות כבאות והצלה יו"ש





"בוכים ודומעים"



במכוניתה של המשפחה אותרו פגיעות של כ-20 קליעים בחלק הקדמי. מכך עולה כי ככל הנראה המחבלים עקפו את הרכב של משפחת מרק, פתחו באש ונמלטו מהמקום. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו של האב, כשיתר בני המשפחה הועברו לקבלת טיפול רפואי.



חברו של מרק, חבר הכנסת יהודה גליק (ליכוד) התקשה לקבל את הבשורה: "בשעה זו אנחנו בוכים ודומעים, זועקים מקירות הלב אל אבינו שבשמים: תאמר לצרותינו די. ליבנו פצוע, שוב מחרון אפיך".



בתוך כך ממשיך המצוד אחר המחבלים. גורם צבאי בכיר אמר הערב כי נעשים מאמצים מודיעינים נרחבים כדי לאתר את מבצעי פיגוע הירי שאירע היום בכביש 60 בו נרצח תושב עתניאל, מיכאל מרק ונפצעו אשתו ושניים מילדיו. לדברי הגורם הבכיר, "נכון לרגע זה לא ידוע לאן נמלטו היורים". על הפיגוע עצמו הוסיף הגורם כי נסיבות הירי עדיין בחקירה: "אנחנו יודעים להגיד שזה ירי ככל הנראה מרכב חולף שפתח באש כבדה יחסית לעבר המשפחה".



מוקדם יותר הוחלט כי הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס מחר בצאת השבת כדי לדון ברצף פיגועי הטרור שהתרחשו ביומיים האחרונים. במקביל, מסר גורם צבאי כי לראשונה מאז מבצע "שובו אחים" בשנת 2014, הטיל צה"ל כתר מלא על חברון ועל כפרי הסביבה. הכתר יהיה מלא בחלק מהכניסות לחברון וכתר נושם בנקודות אחרות, כשהכתר המלא יחול על כ-700 אלף פלסטינים. בנוסף צה"ל הקפיץ כוחות לאיו"ש ותגבר את הגזרה בשני גדודים של חטיבת הצנחנים וגדוד מחטיבת גולני.




זירת הפיגוע בכביש 60. צילום: טוויטר
זירת הפיגוע בכביש 60. צילום: טוויטר