אכנף בית אל מקדס. ארגון סורר המזוהה עם דאעש, נטל היום (שבת) אחריות על ירי הרקטה לעבר שדרות אתמול בערב. הרקטה נפלה בגן ילדים אולם לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למבנה. 



על פי הודעת הארגון, "הפעולה מגיעה במסגרת הג'יהאד נגד היהודים אויבי האל". עוד נכתב כי הרקטות ששוגרו הן מסוג 168 מילימטר, מתוצרת עצמית.



הודעת נטילת האחריות של ארגון אכנף בית אל מקדס
הודעת נטילת האחריות של ארגון אכנף בית אל מקדס



מערכת כיפת ברזל זיהתה אמש שתי רקטות ששוגרו מבית חנון והתבצעו סריקות לאיתור רקטה נוספת שככל הנראה נפלה ביישוב בעוטף עזה. עם הפעלתה של האזעקה, דיווחו התושבים כי שמעו הדי פיצוצים. לאחר מכן אותרה הנפילה במבנה הציבורי בשדרות ושלושה אנשים לקו בחרדה, אך לא הזדקקו לטיפול רפואי. הנפילה מתרחשת לאחר שבחודש מרץ רקטה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, כשלא היו נפגעים ולא נגרם נזק.



בתגובה לירי הרקטה, תקף צה"ל הלילה ארבע מטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה. מדובר צה"ל כי "צה"ל יוסיף לפעול בעוצמה כנגד כל גורם המפעיל טרור נגד מדינת ישראל ותושביה ולשמירת השקט ביישובי הדרום. האחריות לאירוע מוטלת על ארגון הטרור חמאס באופן בלעדי והוא שיישא באחריות לכל הנעשה בתחומי רצועת עזה".