פרשת הרב לוינשטיין: גורם צבאי מאשר היום (שלישי) כי בצה"ל בוחנים את המשך מתן ההיתר לחיילים ולקצינים להגיע להרצאות של רב המכינה הקדם צבאית בעלי, יגאל לוינשטיין, בשל התבטאויותיו נגד הקהילה הגאה, שאת חבריה כינה "סוטים". על רקע זה, ראש אכ"א אלוף חגי טופולנסקי כבר ביטל הרצאה אחת של לוינשטיין שתוכננה לימים הקרובים. היום היה אמור האלוף טופולנסקי להגיע לביקור בעלי וגם הביקור נדחה לעת עתה.



גם במשרד הביטחון מגנים את הדברים העולים בהתבטאויות של הרב והודיעו כי כל פעילות שלו מול חיילים מוקפאת עד להודעה חדשה. אתמול נמסר ממשרד הביטחון כי "משרד הביטחון רואה בחומרה רבה את דבריו של ראש מכינת עלי, הרב יגאל לוינשטיין, ומגנה אותם בתוקף. מנכ"ל משרד הביטחון הנחה את האגף הביטחוני חברתי במשרד, האחראי על המכינות הקדם צבאיות, לדרוש מהמכינה הבהרות על הדברים".



גינוי נוסף הגיע אתמול מכיוונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בעקבות שאלתה של ח"כ תמר זנדברג (מרצ), לראשונה התייחס נתניהו לדברים שאמר הרב לוינשטיין. חברת הכנסת זנדברג הפנתה את השאלה לרה"מ, במסגרת שעת שאלות במליאה ואמרה: "הארץ רועשת מהתבטאויות גזעניות מצד הרב לוינשטיין ממייסדי מכינת עלי, הדברים נאמרים שנה לאחר הרצח של שירה בנקי ז"ל, מה דעתך על הדברים ומדוע לא מצאת לנכון לגנות אותם?". נתניהו השיב כי "הקהילה הלהט"בית היא חלק מאיתנו. אלה אזרחים, בני אדם, ככה חונכתי. 'אדם הוא אדם באשר הוא אדם', כך אני נוהג וכך לדעתי כולם צריכים לנהוג. ישראל צריכה להיות בית לכל היהודים".



מצעד הגאווה בחיפה. צילום: אורי שמילוביץ'
מצעד הגאווה בחיפה. צילום: אורי שמילוביץ'




 "מי נתן לך רשות לעלוב בהם?"



הגינוי מתרחש יומיים לאחר שנחשפו התבטאויות נוספות מעוררות מחלוקת של הרב לוינשטיין. בחדשות 2 פורסמה שלשום שורת התבטאויות - ביחס לזרמים ביהדות, ביחס לתאטראות וביחס לקהילת הלהט"ב. לוינשטיין, שנאם בכנס "ציון וירושלים", תועד במהלך דבריו בהם התייחס לזרם הרפורמי ביהדות וכינה את חבריו "נוצרים". "הזרם הרפורמי הוא לא זרם ביהדות. זה זרם בנצרות. היו הרבה זרמים שהתחילו בתוך היהדות, עזבו את היהדות והפכו לזרמים אחרים", אמר לוינשטיין.



כזכור, בסוף השבוע האחרון תועד לוינשטיין כשהוא מכנה את חברי קהילת הלהט"ב "סוטים". "מדובר באנשים שאיבדו את הנורמליות שלהם, הקבוצה הזאת מטריפה מדינה והיא נכנסת לצבא בכל הכוח", אמר לוינשטיין. "בזמני, סוטים זו הייתה שריטה. גועל נפש. היינו חילוניים אבל נורמליים. לצערי, מי שלא גדל בבית מדרש - אין לו מסורת וההשפעה המערבית נהיית רדיקלית כלפיו", הוסיף בכנס.



ביקורת קשה נמתחה שלשום על דבריו של הרב יגאל לוינשטיין, שנחשב אחד מהרבנים המוכרים בציבור הדתי-לאומי. לפני יומיים פרסם הרב בני לאו דרישה להתנצלות גורפת ובקשה שהרב לא יחזור על דברים מעין אלה משום שהם עלולים להוביל הומואים דתיים לכדי נטילת חייהם, כפי שהוא מתאר שקרה לאחר שהרב לוינשטיין נאם מול תיכון ירושלמי ונקט בנימה דומה. נאומו של הרב הופסק על-ידי מנהל המוסד החינוכי, שהודיע לו שהוא אורח בבית ספרו, ושדברים כאלו אינם ראויים להישמע בו. בקהל נכח תלמיד הומוסקסואל שרצה להתאבד לאחר ששמע את לוינשטיין, וניצל בזכות התערבות חבריו.



"קראת להם 'הסוטים'. התזת את המילה הזו מפיך כקללה מצורעת. השתמשת במילים שהן גועל נפש. הוקעת אותם אל מחוץ למחנה. כשהוא ראה אותך, עם הדמות המפוארת שלך, עם כל המכינה שעל הגב שלך, עם כל הקהל שאוהד אותך, כשהוא שמע אותך מדבר עליו כבהמה ולועג לו - הוא רצה לשלוח יד בנפשו. הרב יגאל, למילים שלנו יש כל כך הרבה כוח... אתה נושא באחריות כל כך כבדה", אמר לאו.



"אני בטוח שגם במכינה שלך יש תלמידים שמחפשים את הזהות המינית שלהם, וחלק כבר מצאו אותה. מי נתן לך רשות לעלוב בהם? בשם איזו תורה אתה עושה את זה? מי שמך להיות השוטר, הרודה, זה שלא רק מוציא מן המחנה אלא גם זורק אבן אחר הנופל? אני מתחנן בפניך: עמוד ותבקש סליחה. בקש מכל אלפי התלמידים שלך שישמרו על צלם אלוהים שבאדם, שיהיו אנשים ראויים שאנחנו מתגאים בהם", הוסיף הרב לאו.