מטוסי קרב ישראלים תקפו היום (רביעי) בניין של משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד בעיר קונייטרה, הסמוכה לגבול עם ישראל, כך דווח ברשת אל ג'זירה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח על פיצוץ גדול באזור.



בנוסף לדיווח באל ג'זירה, גם גורמים בקרב המורדים במשטר הסורי. למרות הדיווח כי המטרה שייכת למשטר הבעת', המורדים הפועלים באזור אמרו כי גם לחיזבאללה יש נוכחות באזור.



התקיפה לכאורה, אירע שלושה ימים לאחר שכלי טיס בלתי מאויש חדר לשטח ישראל מעל רמת הגולן, שגרם הפעלת אזעקה באזור. דובר צה"ל אישר כי שני טילי פטריוט שוגרו לעבר כלי טיס בלתי מאויש שנחשד בחציית גבולה הצפוני של מדינת ישראל במרכז רמת הגולן.



לאחר סריקות אוויריות ורגליות של כוחות צבא, גוברת הערכה כי כלי הטייס שחדר לא יורט על ידי טילי הפטריוט. חיל האוויר ממשיך לסרוק את המרחב, ובשלב זה נראה כי הכלי טיס לא נמצא מעל שמי הצפון. הערכות הם כי טיל פטריוט אחד פגע בשני.



היירוט של כלי הטיס מגיע כחודשיים לאחר שמטוסי חיל האוויר תקפו שיירת נשק של חיזבאללה בגבול לבנון-סוריה, לפי מקורות ערביים. לפי הדיווח, מקור בשטח העביר את הדיווח על התקיפה וזאת לאחר ששיירה של החיזבאללה יצאה מהאזור לעבר שטח לבנון. בנוסף, בתחילת השנה צה"ל ביצע ירי ארטילרי לעבר אזור החוות שבעא ("הר דב"), בסמוך לצומת הגבולות של ישראל, לבנון וסוריה. על פי ערוצי החדשות הלבנוניים, צה"ל ירה למעלה מ-20 פגזים לכיוון חוות שבעא.