שתי פצצות מרגמה נפלו היום (שני) בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת במרכז רמת הגולן בשטח ישראל. מכיוון שאותרו הנפילות בשטח לא מיושב, לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. ככל הנראה מדובר בזליגת ירי כתוצאה מהלחימה הפנימית בסוריה, בין המורדים לבין צבא הנשיא בשאר אסד. בתגובה תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר את מקור הירי. על רקע זה נמסר מדובר צה"ל כי "צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה".



הנפילות באזור רמת הגולן מתרחשות כשבוע לאחר שכלי טיס בלתי מאויש חדר לשטח ישראל. שני טילי פטריוט וטיל אוויר-אוויר שוגרו לעבר המל"ט שהגיע עד מרכז רמת הגולן. מתחקור האירוע עולה כי כלי הטיס זוהה טרם כניסתו לשטח המדינה והיה במעקב מלא על ידי חיל האוויר. גורם צבאי אמר כי בוצעו שלושה ניסיונות יירוט על פי נוהל, אך לא זוהו פגיעות במטרה. עוד הודגש כי זהות כלי הטייס עדיין לא ברורה וכי הנושא מצוי בתחקיר.



טיל פטריוט. צילום: צופן מצב צילום מצפת
טיל פטריוט. צילום: צופן מצב צילום מצפת



כתוצאה משיגור טילי הפטריוט, נפלו מספר ריקושטים על שדה קוצים, ליד ההרחבה של קיבוץ איילת השחר. במזל לא נגרם אסון, מאחר ובמקום שהתה קבוצת נערים שנמצאים בסדנת סיירות בטבע. נערה אחת פונתה לבית החולים זיו בצפת במצב קל מאוד, לאחר שנפצעה כתוצאה מרסיס. היא טופלה בבית החולים ונחבשה ברגלה לאחר שעברה צילום. בסיום הטיפול היא שוחררה למשך הסדנה עם חבריה.



מוקדם יותר, לפני שלושה שבועות, התרחש אירוע נוסף של זליגת ירי, כששלוש פצצות מרגמה נפלו סמוך לגדר המערכת ברמת הגולן. תושבים ברמת הגולן דיווחו על הדי פיצוצים בסמוך לגבול, כשככל הנראה מדובר נפילות שמקורן בקרבות פנימיים בסוריה ולא בירי מכוון לעבר ישראל. יצוין כי לא היו נפגעים באירוע וכי במהלך אותו יום נרשמו קרבות בצד הסורי בין צבא אסד לבין המורדים.



גבול ישראל סוריה. צילום: פלאש 90
גבול ישראל סוריה. צילום: פלאש 90