ניסיון פיגוע במחסום קלנדיה: מחבלת בת 18 הגיעה היום (שלישי) למחסום קלנדיה וניסתה לדקור חיילים השוהים במקום. הכוח ירה בה בגפיים התחתונות ונטרל אותה. אין נפגעים והמחבלת פצועה ונמצאת בהכרה. חבלן משטרה הוזמן למקום כדי לבדוק את התיק אותו נשאה החשודה.



מדובר ככל הנראה במחבלת בת 18 מכפר עקב שהגיעה לכיוון המעבר, הלכה לתוך עמדות הבידוק המיועדות לכלי רכב והחלה לרוץ לכיוון המאבטחים אשר הורו לה לעצור מספר פעמים. משלא נענתה לקריאתם והגיעה בסמוך אליהם, ביצעו ירי לעבר הרגליים ונטרלו אותה. בבדיקת חבלן בתוך התיק אותו נשאה על גופה נמצאה סכין. החשודה נמצאת בהכרה ומטופלת על ידי מד"א כשהיא במצב קל. במקום ישנן הפרות סדר לעבר הכוחות ולוחמי מג"ב אשר הודפים את מפירי הסדר. 



הסכין שנמצאה בתיק המחבלת. צילום: דוברות המשטרה
הסכין שנמצאה בתיק המחבלת. צילום: דוברות המשטרה



ניסיון הפיגוע מגיע כשבוע וחצי לאחר שסוכל ניסיון פיגוע ברכבת הקלה. מחבל ועליו תיק חשוד הגיע לאזור הרכבת הקלה בעיר, ונעצר על ידי המאבטחים לאחר שעורר את חשדם. בתשאול טען החשוד כי ברשותו מטען חבלה ובעקבות כך הוזעקו למקום כוחות גדולים ובהם חבלנים, והכביש באזור נסגר לתנועה. בחיפוש שנעשה בתיקו של החשוד נמצא חפץ הנראה כמטען נפץ, ולאחר בדיקה של חבלני המשטרה התגלה כי בתוך התיק נמצאו מספר מטעני צינור. בשל ההתרחשות, תנועת הרכבת הקלה בעיר הופסקה לתנועה ושבה לפעילות רק לאחר כשעה. החשוד נעצר ונלקח לחקירה וטען כי בכוונתו היה לפוצץ את המטענים בזמן נסיעה.



בנוסף, בתחילת החודש אירע פיגוע בנווה דניאל ובו שלושה חיילים נפצעו באורח קל. נהג פלסטיני התנגש ברכב צבאי בכניסה ליישוב בגוש עציון. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "שערי צדק" בירושלים.