יורם טל, אביו של חלל צה"ל, סרן עמרי טל, היה זה שהתפרץ אמש לעברו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך הטקס לציון שנתיים למבצע "צוק איתן". 


טל היה זה שקם בתחילת הטקס, עם תחילת דבריו של נתניהו, והטיח בו כי הוא מזלזל בדמוקרטיה הישראלית, ופוגע גם בתקשורת הישראלית. מאוחר יותר, בשעות הלילה, פרסם האב פוסט בו הסביר את התפרצותו.



"אני מרגיש שאני חייב לאמר כמה משפטים על זעקתי בטקס", פתח האב השכול והמשיך: "ראשית, אני מתנצל בכנות על שיתכן שפגעתי ברגשותיהם של אנשים שחשבו שלא ראוי להתבטא בטקס מלכתי שכזה באופן בו התבטאתי. מול חוסר נוחות זו זעקה האמת הפנימית שלי. גידלתי וחנכתי בן לערכים. לערכים של נתינה למען הכלל. גדל לי בן נפלא, מלא בשמחת חיים, בוגר עם אישיות חזקה, כריזמטי וצנוע עד מאוד.. היה חשוב לו מאוד לתרום תרומה מיטבית בעת שרותו בצבא וכך עשה. הוא אהב את הטבע והכיר את הארץ ברגליו מדן ועד אילת. בן נפלא שכזה איבדתי ביום הטראומתי בחיי ב 31/7/14 . לא אזכה לחוות עמו רגעים יפים, הוא נהרג ואני נשארתי עם המשקולת הכבדה..-מתמודד.
 

זו ההקדמה. שילמתי מחיר יקר מאוד . אני חש רגשי אשמה על שהוא ספג ממני את הדרך שיש לתת למען הכלל. בני גדל במדינה דמוקרטית . במדינה שכזו ראוי לתת למען הכלל. לצערי, בתקופה האחרונה אני חש בתהליכים של פגיעה בדמוקרטיה, נסיונות לא ראויים להשתלט על התקשורת ועוד ועוד. במשטר דמוקרטי ראש ממשלה הוא ראש ממשלה ולא ממלא מס' תפקידים ומשרות באותה עת.



"שילמתי מחיר יקר וזו זעקתי כנגד תהליכים שאנו האזרחים , אסור לנו לעבור עליהם לסדר היום. המדינה יקרה לי מאוד ואני לא חושש לאמר את האמת שלי".






הסערה סביב צעקות ההורים השכולים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס האזכרה השנתי לחללי מבצע צוק איתן ממשיכה לעורר סערה. הבוקר אמר מוטי מט, אביו של לי ז"ל, בראיון בגלי צה"ל, כי קריאתו לעבר ראש הממשלה שיקים ועדת חקירה ממלכתית היתה ספונטנית ולא מתוכננת, בעקבות דבריו של נתניהו ביממה שלפני הטקס, לפיהם אין לו כוונה להקים ועדה כזו. 



בתשובה לשאלה מה הרגיז אותו בנאום עצמו,אמר מט כי נתניהו חוזר על עצמו כל שנה: "שמעתי את אותו נאום בשנה שעברה, החל מהחזרת הבנים (הדר גולדין ואורון שאול ז"ל-מ"א). אם לא ייעשה שום דבר, הוא יגיד את אותם דברים גם בשנה הבאה". 



מט נשאל מה דעתו על כך שבמהלך דבריו הזכיר ראש הממשלה שהוא אח שכול וענה כי הוא לא מבין למי הוא מכוון את דבריו. "לא צריך לטפטף לנו שיוני הוא גיבור ישראל. אנחנו בכינו שיוני נפל ואנחנו לא באים למדוד של מי הכאב גדול יותר", אמר. 



מט הבהיר כי המחאה של ההורים אינה פוליטית או נגד נתניהו. "אנחנו מוכווני מטרה לחקר האמת, שהיא חלק בסיסי מהדמוקרטיה. אנחנו מבקשים ממר נתניהו להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקר האמת סביב מבצע צוק איתן". לדבריו, "כל המטרה של ההורים היא כדי שלא יהיו הורים כמונו ולא יחזרו על הטעויות בגללן הבנים שלנו נהרגו".