"2006". זהו שמה של סדרה תיעודית בת שלושה חלקים, שהערוץ הלבנוני המקורב לחיזבאללה "אל-מיאדין" יחל לשדר החל מיום שבת מחר, לרגל עשור למלחמת לבנון השנייה. יוצרי הסדרה שהוכנה ובויימה על ידי העיתונאי עבאס פניש, טוענים כי היא תחשוף פרטים שטרם נחשפו.

בין היתר, הסדרה עשויה לשפוך אור על נסיבות חטיפתם של החיילים אלדד רגב ואהוד גולדווסר, שגרמה למלחמה. בנוסף, ישדר הערוץ את עדותו של החייל היחיד שניצל מהחטיפה, ואת סיכום 33 ימי הלחימה עד לחילופי השבויים בין ישראל לארגון השיעי הלבנוני. "הסדרה תחשוף פרטים חדשים", צויין בפרומו של הערוץ לקראת שידור הסדרה. "לצופי אל-מיאדין יהיה מספיק מידע ועדויות חדשות שיוכיחו את התבוסה הישראלית. הכישלון שנגרם על ידי חיילים עם זהות חסויה, אשר חלקם ייחשפו לראשונה".

יוצרי הסרט התיעודי סיפרו, כי עמלו במשך שמונה חודשים על הכנתו, והוא יחולק לשלושה חלקים: הקרבות, הפוליטיקה והמהלכים שלאחר המלחמה. הבמאי פניש אמר, כי "מדובר בסדרה שתמחיש את משחק הזיכרון בקולקטיב הערבי, ותציג את אחת המלחמות המוצלחות בהיסטוריה הערבית, לאחר תבוסות רבות".

על פי הדיווח, שלושת החלקים משתווים מבחינת חשיבות, מאחר והעדויות חולקו על פני שלושתם. בחלק הראשון מובאות עדויות של אלו שתיכננו את חטיפת החיילים, ולראשונה הם מספקים פרטים על תרגילים דרכם התכוננו לביצוע החטיפה. הוא מסתיים בעדותו של חייל צה"ל היחיד שניצל מהחטיפה. בין היתר יענו העדים על שאלות מדוע הוחלט לחטוף שני חיילים לאחר כישלון חטיפה מוקדמת ב-2005, איך בחרו במקום ובסיור הספציפי.


 
"ניסינו להגיע לכמה שיותר ישראלים ולבנונים שהיו מעורבים", סיפר פינש. "בין היתר הצלחנו לראיין את שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, שרת החוץ בזמנו ציפי לבני, בנוסף למפקד חיל היבשה לשעבר, וגם החייל שניצל מחטיפה". ואילו בלבנון, הצליח הצוות לראיין את השר לשעבר מרוואן חמאדה, וכן אישים בכירים בחיזבאללה בהם השר מוחמד פניש והאחראי על ועדת התיאום וואפיק ספא.
בחלק השני שיתחיל עם מסיבת העיתונאים של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, יימשך בדברי פרץ ולבני על ההפתעה שציפתה לישראל בדרום לבנון, המערכה בבינת ג'ביל ויסתיים במהלך המדיני בו הייתה מעורבת שרת החוץ האמריקאית בזמנו קונדוליסה רייס, כולל חזרת הפליטים לבתיהם בדרום. 
החלק השלישי כולל סודות המשא ומתן שקדמו לחילופי אסירים, כולל כל המעורבים והמתווכים הבינלאומיים בסוגיה זו.


 
כאמור, הסדרה תשודר אחת לשבוע, החל ממחר (שבת) בשעה 21:00.