ארבעה פלסטינים נעצרו היום (שבת) בשומרון לאחר שנמצאו ברשותם סכינים. הארבעה העלו את חשדם של כוחות הביטחון ועל כן עוכבו לבדיקה. בחיפוש שנערך, ברשות שניים מהם נמצאו סכיני מטבח. הארבעה נלקחו לחקירת שב"כ ובחקירתם אמרו כי באו לקטוף זיתים. מאוחר יותר עצרו כוחות הביטחון במחסום חוצה שומרון פלסטיני שנהג ברכב עם לוחיות רישוי צהובות. בחיפוש ברכב אותרו סכינים, גרזנים ותחמושת. לאחר מכן הועבר החשוד להמשך חקירה.



האירוע היום מתרחש ארבעה ימים לאחר סיכול פיגוע נוסף במחסום קלנדיה. מחבלת בת 18 הגיעה ביום שלישי למחסום וניסתה לדקור חיילים ששהו במקום. הכוח ירה בה בגפיים התחתונות ונטרל אותה. לא היו נפגעים באירוע וחבלן משטרה הוזמן למקום כדי לבדוק את התיק אותו נשאה החשודה.


מדובר ככל הנראה במחבלת בת 18 מכפר עקב שהגיעה לכיוון המעבר, הלכה לתוך עמדות הבידוק המיועדות לכלי רכב והחלה לרוץ לכיוון המאבטחים אשר הורו לה לעצור מספר פעמים. משלא נענתה לקריאתם והגיעה בסמוך אליהם, ביצעו ירי לעבר הרגליים ונטרלו אותה. בבדיקת חבלן בתוך התיק אותו נשאה על גופה נמצאה סכין. החשודה נפצעה באורח קל טופלה על ידי כוח מד"א. 

 תיק החשודה בניסיון פיגוע ממחסום קלנדיה עם הסכין בתוכו. צילום: דוברות המשטרה
תיק החשודה בניסיון פיגוע ממחסום קלנדיה עם הסכין בתוכו. צילום: דוברות המשטרה

כשבוע וחצי לאחר לפני כן סוכל ניסיון פיגוע ברכבת הקלה בירושלים. מחבל ועליו תיק חשוד הגיע לאזור הרכבת הקלה בעיר, ונעצר על ידי המאבטחים לאחר שעורר את חשדם. בתשאול טען החשוד כי ברשותו מטען חבלה ובעקבות כך הוזעקו למקום כוחות גדולים ובהם חבלנים, והכביש באזור נסגר לתנועה.



בחיפוש שנעשה בתיקו של החשוד נמצא חפץ הנראה כמטען נפץ, ולאחר בדיקה של חבלני המשטרה התגלה כי בתוך התיק נמצאו מספר מטעני צינור. בשל ההתרחשות, תנועת הרכבת הקלה בעיר הופסקה לתנועה ושבה לפעילות רק לאחר כשעה. החשוד נעצר ונלקח לחקירה וטען כי בכוונתו היה לפוצץ את המטענים בזמן נסיעה.