שוטר מג"ב תועד משליך אופניים של ילדה פלסטינית בת שמונה העונה לשם אנוואר בורקאן בחברון, תוך כדי שהיא נשמעת ברקע בוכה וצועקת. תיעוד המקרה, שעלה אתמול (שני) בערוץ היו-טיוב של ארגון "בצלם", מציג את השוטר שנמצא ברחוב אל-איבראהימי בחברון יחד עם שוטרים נוספים והפלסטינית בת השמונה שרוכבת על אופניה. הילדה נמצאת ליד גדר רשת החוצה את הרחוב, הסמוך למערת המכפלה, כשמצידו האחד כביש ומהצד השני מעבר להולכי רגל. בשלב מסוים נראה אחד הלוחמים לוקח את אופניה של הילדה מידיה, תוך שהיא בוכה וצורחת. לאחר מכן נראה לוחם אחר, כפי שתועד ע"י תחקירן בצלם, משליך את האופניים לשיחים. 



לטענת "בצלם", "הצבא אוסר על פלסטינים להגיע לחלק המוסדר של הרחוב, למרות שהוא טוען רשמית כי אין איסור כזה", והמקרה אירע אך ורק מכיוון שהילדה שיחקה במקום זה. בהודעה שצורפה לסרטון, שעלה בעמוד היו-טיוב של הארגון, נכתב: "לפני כמעט ארבע שנים, ב-23.9.12 הציבו כוחות הביטחון גדר רשת החוצה את רחוב אל-איבראהימי בחברון, הסמוך למערת המכפלה, לשניים, כשמצידה האחד של הגדר כביש, ומצידה השני מעבר משובש להולכי רגל. בשנים האחרונות תיעד בצלם בווידאו פעמיים את האיסור שמטיל הצבא על כניסת פלסטינים לחלק הסלול והמוסדר של הרחוב, על אף שהוא טוען רשמית כי אין איסור כזה. ביום שני, 25.7.16 תיעד מתנדב בצלם ראאיד אבו רמילה שוטר מג"ב המחרים את אופניה של אנוואר בורקאן בת השמונה ומשליך אותן לשיחים, רק משום ששיחקה בחלק השמור למתנחלים בלבד".


ממשמר הגבול נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה את האירוע ומצרים עליו. בסיומה של הבדיקה הראשונית הנחה מפקד מג"ב כי הלוחם יושעה מידית מפעילות מבצעית וכלל החומר יועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים שפתחה בחקירת האירוע".