ארגון הסיוע הבינלאומי World Vision הגיב הערב (חמישי) לראשונה להאשמות השב"כ כי מנהל סניפו בעזה מוחמד חלבי העביר סכומי עתק למטרות צבאיות של חמאס. "אנו בהלם נוכח האשמות נגד מוחמד", אמרו בארגון בתגובה לטענות. "אנו קוראים להליך הוגן וחוקי". 
 
ב-World Vision הדגישו כי הם "בוחנים בזהירות כל ראיה שהוצגה בפנינו. ננקוט בצעדים הראויים בהתבסס על כך". בארגון ציינו כי הם פועלים על פי "עקרונות הומינטריים של אי משוא פנים וניטרליות ולכן מתנגדים לכל מעורבות בפעילויות פוליטיות, צבאיות או טרוריסטיות כלשהן ושומרים על העצמאות שלנו בתור ארגון סיוע הומינטרי שמסייע לעניים, במיוחד לילדים". 

מוחמד חלבי, מנהל סניף World Vision בעזה. צילום: BBC, רויטרס
 עוד הדגישו בארגון הסיוע כי יש להם מנגנונים ברורים על מנת להבטיח כי כל הכספים שהם מקבלים מנוצלים "בדרכים שלא נועדו להצית עימות אלא לתרום לשלום". "התוכניות של World Vision בעזה נתונות לביקורות פנימיות ועצמאיות רגילות, לבחינות עצמאיות ולמגוון רחב של אמצעי פיקוח פנימיים שנועדו להבטיח שהנכסים האלה יגיעו למוטבים המיועדים ויעשה בהם שימוש בהתאם לחוקים ולדרישות התורמים", טענו. 

 

בידיעת רמטכ"ל חמאס מוחמד דף

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי השב"כ מאשים את ראש סניף הארגון בעזה כי הוא סוכן שתול של החמאס, שהעביר לזרוע הצבאית בעשור האחרון עשרות מיליוני דולרים, שנועדו לצרכים הומניטריים. ארגון World Vision פועל בכ-100 מדינות, בתקציב שנתי של 2.6 מיליארד דולר ומעסיק כ-46 אלף עובדים בכל העולם. הוא פועל בשיתוף פעולה הדוק עם האו"ם. בישראל ובשטחים הוא פועל מאז 1975. 



המעצר של חלבי נעשה בעקבות חשדות שהתעוררו נגדו במשך חודשים ארוכים, כשבין השאר, במהלך חקירתו פשטו אנשי שב"כ ומשטרת ישראל על משרדי הארגון, הנמצא בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה.



גורם בשב"כ אמר בתדרוך לעיתונאים כי חלבי הודה בחקירתו במעשים המיוחסים לו ושפך אור על היקף הפרשה. לפי גורם בשב"כ, בחקירתו סיפר חלבי כי איש חמאס, שעבר הכשרה ארגונית וצבאית בתחילת שנות ה-2000, הוחדר בשנת 2005 על ידי החמאס לארגון. מיד לאחר שהתקבל לעבודה, החל לבצע את פעילותו עבור הזרוע הצבאית. בעשור שחלף מאז שהתקבל לעבודה, הוא התקדם עד שהגיע לדרגת מנהל, שאיגד את כל פעילות הארגון ברצועה. 



הפעלתו הייתה בידיעת בכירים בזרוע הצבאית כגון מוחמד דף, הנחשב לרמטכ"ל של חמאס וראש המודיעין של הארגון, מחמוד דבאבש, וכן מפקד החטיבה הצפונית וסגנו.