רצף התקיפות ברצועת עזה, לאחר שיגור הרקטה אתמול לעבר שדרות, הביא היום (שני) את חמאס להגיב בחריפות: "ישראל אחראית להסלמה ברצועת עזה לנוכח משך תוקפנות הכיבוש נגד עמנו והרצון ליצור משוואות חדשות. התוקפנות לא תצליח לשבור את רצונו של עמנו". תקיפות חיל האוויר ברצועה שהחלו בשעות הצהריים אתמול והמשיכו גם בשעות הלילה מהווים תגובה חריפה מצד ישראל לנוכח שיגור של רקטה בודדת.



ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, הביע סיפוק מתגובת צה"ל. על היום שאחרי התקיפות אמר דוידי, "זה יום רגיל בשדרות, אין תחושה של מתח באוויר. רעש המטוסים והתקיפות הוא רעש ההגנה על שדרות והעברת מסקר תקיף וברור כמו שביקשנו אתמול".



לדברי ראש עיריית שדרות התקיפות חשובות להרתעה כדי למנוע מצב של טפטופי ירי. "המתח, הפחד והקשיים מתחילים מהטפטופים. העיר שוקקת חיים וכך אנחנו רוצים שהמצב יימשך. יש שקט יחסי שמאפשר לנו חיים טובים ושמחים שמאפשרים לנו לפתח את העיר. אסור לאפשר את המצב של טפטוף", אמר דוידי.



העיר שדרות, ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
העיר שדרות, ארכיון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"חמאס הוא הריבון ברצועה"


אמש אישר דובר צה"ל כי מטוסי קרב ישראלים תקפו בבית חאנון שבצפון רצועת עזה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי צה"ל תקף באמצעות כלי טיס של חיל האוויר מספר תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה וכי תקיפת תשתיות טרור אלה היא תגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר העיר שדרות מוקדם יותר אתמול, המהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל. עוד נמסר כי ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא שיישא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה.



מספר שעות לאחר הירי לשדרות ארגון "אחפאד א-צחאבה" (צאצאי בני לוויתו של הנביא) לקח אחריות על שיגור הרקטה. זהו ארגון ג׳יהאדסטי שפועל בעזה ומתנגד לחמאס. הארגון גם לקח בזמנו אחריות על ירי שתי הרקטות ששוגרו לשדרות בחודש יולי, שאחת מהן פגעה בגן ילדים.



התקיפה אמש באה כאמור, בהמשך למספר תקיפות שבוצעו מיד עם שיגור הרקטה מוקדם יותר אתמול. בתקיפה בשעות הצהריים הותקף מאגר מים בעיירה ועל פי הדיווח ברשת מען, אזרח פלסטיני נפגע מהירי לעבר הרצועה, אך לא נמסרו פרטים על מצבו.



התגובה הגיעה בעקבות רקטה שנפלה אתמול בשעות הצהריים בשדרות, לאחר שנשמעה אזעקת צבע אדום בעיר. נפילה אותרה במרכז העיר ולא היו נפגעים מהירי. מהמשטרה נמסר כי "היום נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות, בסריקות המשטרה אותרה נפילה ברחוב בעיר, ולא היו נפגעים. כוחות המשטרה שהגיעו למקום סגרו את הזירה וחבלני המשטרה טיפלו בפריט האמל"ח".



נקודת פגיעת הרקטה בשדרות, צילום: משטרת ישראל
נקודת פגיעת הרקטה בשדרות, צילום: משטרת ישראל