כניסה צוננת: אל"מ גיל ממון נכנס היום (רביעי) לתפקיד מפקד המשטרה הצבאית החוקרת. בצה"ל נעו בחוסר נחת ביממה האחרונה בעקבות חשיפת ההקלטות בערוץ 10, בהן האשמות חמורות של מפקד מצ"ח היוצא, אל"מ ארז רבן, נגד מחליפו. היום במהלך טקס חילופי המפקדים ממון ורבן לא החליפו מילה, והמפקד היוצא אפילו לא הזכיר בנאום הפרידה שלו את מחליפו.



לעומתו, ממון הודה לקודמו ואמר: "בתחושת אחריות גדולה אני מקבל לידי את הזכות לפקד על יחידת מצ"ח. המציאות המורכבת והזירה המשפטית המאתגרת מחייבות אותנו בחשיבה מחוץ לקופסה. ארז, בשם היחידה, אני מבקש להודות לך על עשייה רבת שנים ולאחל לך הצלחה בדרכך החדשה. אנו משרתים משהו שיותר חשוב מאיתנו כפרטים. אני מאמין שיחד נעמוד באתגרים שנכונו לנו", אמר ממון וניגש ללחוץ את ידו של רבן, שלא הסתיר את חוסר שביעות רצונו.



בטרם החל הטקס פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להקפיא את המינוי, זאת לנוכח ההאשמות החמורות כנגדו, אולם מנדלבליט התעלם מהבקשה. כזכור, אמש התפרסמו הקלטות בהן האשמות חמורות של רבן כלפי ממון שהיה חוקר מרכזי במצ"ח. רבן טען שממון, יחד עם הפרקליט הצבאי הראשי הקודם, דני עפרוני, היו "שתולים" של שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, ולמעשה תפרו לאשכנזי תיק: "הייתי אצל אשכנזי וסיפרתי לו הכל. גיל ממון יודע לזרות חול בעיניים. הוא סיפר למדינה שלמה סיפורים ואתה מאמין". 



נוסף להתבטאויות נגד אשכנזי, טען רבן לסדרת התנהלויות פסולות לכאורה של ממון: תפירת מכרזים, מינויים פסולים, שיבוש הליכי משפט, הונאת מפקדים ושימוש במשאבי הצבא, גם בחיילים, למשימות אישיות. הוא כינה אותו, בין היתר, "עבריין" ו"איש הזוי".