משחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, שני חיילי צה"ל הנעדרים ברצועת עזה, ממשיכים במאבק להשבת בניהם. מחר (שישי), במלאת שנתיים לסיום מבצע 'צוק איתן', יעלו המשפחות קמפיין באתרי האינטרנט, שנועד להזכיר לאזרחי ישראל, כי עבורם המלחמה עדיין לא נגמרה, מכיוון שהדר ואורון עדיין לא חזרו מרפיח וסג׳עייה.



הקמפיין, שמפורסם בהתנדבות , ייכתב: "היום זהו יום הלחימה ה-770 ל'צוק איתן', המלחמה לא נגמרה עד שהבנים חוזרים הביתה".



הקמפיין להחזרת הבנים
הקמפיין להחזרת הבנים



לקראת עליית הקמפיין הודו במשפחות שאול וגולדין למערכות התקשורת על ההתגייסות לפרסום הקמפיין וציינו כי "אנחנו מרגישים שאזרחי ישראל תומכים בנו באופן מלא ומייחלים, כמונו, לשובם של הדר ואורון חזרה משדה הקרב. ממשלת ישראל חייבת לפעול בהרבה יותר נחישות והתמדה כדי שמערכת 'צוק איתן' תסתיים. כל עוד הדר ואורון נמצאים בידי החמאס בעזה, הממשלה מפרה את התחייבות שלה כלפי אלו שהיא שולחת לקרב במלחמה וכלפי משפחותיהם".



בשבוע שעבר קראה משפחת גולדין לממשלת ישראל לקיים דיון דחוף בקבינט בסוגיית תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל והחזרת גופות מחבלים מפגעים למשפחותיהם. זאת על רקע השבת גופת המחבל מוחמד אל-כאלותי, תושב כפר עקב באזור ירושלים שביצע פיגוע ירי לעבר אוטובוס בשכונת רמות בירושלים בחודש מרץ האחרון.



בביקורת על התנהלות הממשלה, מסרה משפחת גולדין כי "הגיע הזמן שממשלת ישראל תפנים שיש בידה את הכלים להפעיל לחצים על החמאס במטרה להחזיר את אורון והדר חזרה הביתה. כל החלטה על החזרת גופה של מחבל חייבת להתקבל לאחר דיון בו מקבלים שרי הממשלה את כל המידע על מצבם של אורון והדר שנשכחו בסג'עייה וברפיח".



משפחת גולדין משוכנעת כי גם ההשפעה על תנאיהם של האסירים הביטחוניים היא מנוף לחץ אפקטיבי על חמאס. "לא ייתכן שפעילי טרור של חמאס יישבו בבתי הכלא בישראל ויקבלו סל שירותים הכולל מזון מיוחד, צפייה בתכניות בידור בטלוויזיה ואפשרות ללימודים אקדמיים בעוד לעם ישראל ולנו כמשפחותיהם של אורון והדר אין שבב של מידע לגבי מצבם".