במלאת שנתיים לסיום מבצע צוק איתן, יעלו היום משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, שני חיילי צה"ל הנעדרים ברצועת עזה, קמפיין באתרי האינטרנט שנועד להזכיר לאזרחי ישראל, כי עבורן המלחמה עדיין לא נגמרה. בקמפיין, שמפורסם בהתנדבות, ייכתב: "היום זהו יום הלחימה ה־770 לצוק איתן - המלחמה לא נגמרה עד שהבנים חוזרים הביתה". לקראת עליית הקמפיין הודו בני משפחות שאול וגולדין למערכות התקשורת על ההתגייסות לפרסום הקמפיין וציינו כי "ממשלת ישראל חייבת לפעול בהרבה יותר נחישות והתמדה כדי שמערכת צוק איתן תסתיים".



כל עוד הדר ואורון נמצאים בידי חמאס בעזה, הממשלה מפרה את ההתחייבות שלה כלפי אלו שהיא שולחת לקרב במלחמה וכלפי בני משפחותיהם".


בתוך כך התרחש בלילה שבין רביעי לחמישי אירוע ירי חמור לאחר שאש מנשק קל נורתה מחוף רצועת עזה לעבר כלי שיט של חיל הים. התקרית החלה כשכוח של זרוע הים ביצע נוהל מעצר חשוד לאחר שסירת דייגים עזתית חצתה את קו המים המותר.



הוריהם של הדר גולדין ואורון שאול. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הוריהם של הדר גולדין ואורון שאול. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



במהלך הנוהל פתחו לוחמי הים באש לעבר הסירה, ואחד הפלסטינים שהיה עליה נפצע באורח קל. הפלסטיני נעצר, נלקח לטיפול רפואי ובהמשך הועבר לחקירת כוחות הביטחון והשב"כ. במקביל, דיווחו לוחמי אותה ספינה על ירי שנורה לעברם מנשק קל מחוף רצועת עזה. לא היו נפגעים. מדובר צה"ל נמסר כי כלי השיט התרחקו מהמקום בלי להשיב באש.