פצצת מרגמה נפלה היום (שבת) סמוך לאחד היישובים החלקאיים ברמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מהנפילה וההערכות הן כי מדובר בזליגה מהקרבות בסוריה. מדובר בזליגה שלישית השבוע של פצמ"ר בשטח ישראל. בשני המקרים הקודמים כלי טייס של חיל האוויר תקפו מטרות ארטילריות של צבא סוריה.



האירוע היום מתרחש לאחר שביום רביעי פצצת מרגמה נפלה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. נסיבות הירי, לפי בדיקה של צה"ל, הן זליגה מהמלחמה הפנימית בסוריה. בעקבות נפילת פצצת המרגמה תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר משגרי מרגמות השייכים למשטר הסורי. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל וביטחון תושביה". קודם לכן, ביום ראשון, צה"ל תקף משגרי תותחים של המשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית, בתגובה לנפילת פגז במרכז רמת הגולן. 

לפני כשבועיים וחצי אירע מקרה דומה כשפצצת מרגמה, התפוצצה במרכז רמת הגולן. גם באירוע זה, איש לא נפגע ולא נגרם נזק. בתגובה לירי תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר משגר מרגמה השייך לצבא הסורי במרכז רמת הגולן הסורית. באותו אירוע לא הופעלה אזעקה משום שהייתה זו בנפילה בשטח פתוח.




גבול ישראל סוריה. צילום ארכיון:פלאש 90