תוצאות התחקיר הצבאי באשר לאירוע החמור בו התפוצץ רימון במוצב החרמון הגיע לידי הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט. התחקיר קובע כי הפיצוץ אירע כתוצאה ממשחק רשלני ברימון. האירוע קורה ב-17 ביולי בשעות הבוקר בסיומה של פעילות מבצעית אחרי לילה בצפון. מהתחקיר עולה כי אחד החיילים, נהג רכב הבט"ש, מוציא בשלב מסוים רימון, שמתפוצץ וגורם לפציעות קשות של הלוחמים.



"הגורם הישיר הוא משחק ברימון שנשאר בלילה מחוץ לג'יפ" אומר הערב גורם בכיר בצה"ל. "הייתה תקלה בטיחותית ממשמרת למשמרת והרימון נמצא על ידי אחד מחיילי הג'יפ מחוץ לרכב. הרימון הופעל בחוסר מקצועיות על ידי נהג הרכב וגרם לפיצוץ. כל נושא השיח שעלה בין הלוחמים נמצא בחקירת מצ"ח" אמר הגורם. כאמור המשטרה הצבאית החוקרת עדיין חוקרת את האירוע החמור.



בטרם יוחלט במצ"ח אם להגיש כתבי אישום הוחלט על ידי הרמטכ"ל להעניש את המפקדים בהליך משמעתי. מפקד גדוד 601 ינזף בחומרה, מפקד הפלוגה שכבר השתחרר מצה"ל לא יוכל לפקד על לוחמים במילואים למשך 3 שנים ומפקד המחלקה ינזף פיקודית. "הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הורה שכל הלוחמים יכירו את ממצאי התחקיר וילמדו את הלקחים תוך הקפדה יתרה בתחמושת מסוכנת בכל הקשור לנשיאה ושימוש שלה" הוסיף הערב גורם צבאי בכיר.



חוסאם טאפש ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
חוסאם טאפש ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



באירוע החמור נהרגו שני חיילי צה"ל ושלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קשה וקל בתקרית ביטחון חמורה שאירעה במוצב מג'דל שאמס שליד החרמון ברמת הגולן. ההרוגים הם סמל שלמה רינדנאו, לוחם בגדוד "אסף" בעוצבת "עקבות הברזל", בן 20 המתגורר בשדה יואב ובני משפחתו מניו ג'רזי וסמל-ראשון חוסאם טאפש, נהג בחטיבת החרמון, בן 24 מבית ג'אן. החייל שנפצע באורח קשה עדיין נמצא בשיקום שימשך עוד זמן רב.



בתחקיר הראשוני עלה כי האירוע התרחש כשג'יפ צבאי עצר ליד הבטונדות של המוצב, והלוחמים במקום החלו לנהל שיחה אשר במהלכה נהג הרכב, חייל מילואים, ירד ממנו כשהוא מחזיק רימון בידו. הנהג הקיף את הרכב תוך כדי ששוחח עם שאר החיילים על הרימון, ובאותם הרגעים דלתו של מפקד הרכב הייתה פתוחה ובין קיר הבטונדה לג'יפ עמד חייל נוסף.



בשלב זה, התרחש פיצוץ כבד שהרג את החייל שעמד בצד הרכב ואת המילואימניק שהחזיק את הרימון. כמו כן, מפקד הרכב נפצע באורח קשה וחייל נוסף שנפגע מההדף נפצע באורח קל. את האירוע חקר צוות מומחים שמינה מפקד פיקוד הצפון האלוף אביב כוכבי, בראשות מפקד חטיבת "אלכסנדרוני", אלוף-משנה יואב ירום.