למעלה מאלף חברים לנשק, טייסים ומפקדים לדורותיהם, בני משפחה וחברים, ליוו היום (ראשון) את תא"ל במיל' רן פקר ז"ל, שהלך אתמול לעולמו למנוחת עולמים. פקר, מהטייסים המיתולוגיים של חיל האוויר, נטמן בבית העלמין בכפר ויתקין, היישוב הפסטורלי בו נולד וגדל. בין המלווים הרבים היו שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שר הביטחון לשעבר יצחק מרדכי, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שהיה גם מפקד חיל האוויר, מפקדי החיל שלעבר הרצל בודינגר ואיתן בן אליהו, האלופים במיל' עוזי דיין ועמוס ירון ותא"ל במיל' אביגדור קהלני.



לצידם הגיעו רבים מכל הקשת, בהם עו"ד שמעון מזרחי, יו"ר מכבי ת"א בכדורסל, שפקר נחשב אוהד מושבע שלה, פעילים בעמותת "צהלה" שפקר הקים וטיפח, והתמקדה בחינוך וסיוע לנוער בשכונות מצוקה, ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר, אנשי התקשורת רפי גינת ומשה טימור ורבים אחרים.



אהוד ברק בהלווייתו של רן פקר ז"ל. צילום: אבשלום ששוני
אהוד ברק בהלווייתו של רן פקר ז"ל. צילום: אבשלום ששוני



בנו של פקר, זהר, אמר כי "אבא היה איש מדהים ומיוחד במינו. היתה בו ציונות אמיתית. יכולת נדירה להתמקד במטרה ולהשיגה ולב רחב מאוד". בהמשך אמר בקול שבור: "אבא, תמיד היה לך זמן גם לחברים ולמשפחה. ידענו שיש על מי לסמוך, ראינו אותך בקרב האחרון במחלת הסרטן, קרב הירואי. לא הרמת ידיים עד הרגע האחרון. אין עוד אנשים כמו אבא. נמשיך בדרכך ונמשיך במורשתך".



נגה, אחותו של פקר, אמרה בדמעות כי " עבורי רן אחי, שהוא הכי הכי. תמיד היית שם עבורי. בזכותך אני גרה בבית שבו גדלנו, משק הורינו. אתה אחד ומיוחד". 



ענת, בת זוגו של פקר בשנים האחרונות, סיפרה שהאונקולוגית שטיפלה בו שלחה לה לאחר מותו מסרון בו כתבה משפט שממחיש הכל: "לוחם עם חיוך". 



"כמוך אין רבים - נועזים, ישרים וטובי לב"


הרב הראשי לתל אביב, ישראל מאיר לאו, סיפר על המפגש הראשון שלו עם פקר, לפני 45 שנים בליל סדר גדול שנערך בבסיס חצור, שם פקר פיקד אז על טייסת 201 המיתולוגית. כעבור מספר שנים פקר הזמין אותו לקיים ליל סדר ללמעלה מאלף חיילים בבסיס תל נוף בעת שפיקד על הבסיס. "קיימת תחושה כאב, עצב בשל אובדן גיבור לאומי, אבל בראש ובראשונה חבר", ציין הרב לאו. "המנהיגות שלו היתה טבעית והאיש כל כולו לב - מצד אחד לב אמיץ ומצד שני טוב לב וגם שברון לב". לאו ציין עוד, שתמיד מדברים בשבחם של אנשים לאחר מותם, אבל גם יש צורך לומר דברים טובים לאנשים בחייהם. לדבריו, עבור פקר זו היתה גאווה שמשפחתו הלכה בדרכו כאשר חתנו היה טייס בחיל האוויר ונכדו הוא טייס בחיל גם כן. "כמוך אין רבים - נועזים, ישרים וטובי לב", אמר לאו.



"נמשיך את מורשתך". משפחתו של רן פקר נפרדת. צילום: אבשלום שווני
"נמשיך את מורשתך". משפחתו של רן פקר נפרדת. צילום: אבשלום שווני



הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ "קשה לדבר על רן שלנו בלשון עבר, המפקד הבלתי ניתן לחיקוי, יש לך חלק משמעותי בעיצוב דרכי בחיל האוויר. מפקדי היקר - גיבור כאריה וקל כנשר". חלוץ סיפר שבחודש יוני, כשהוא וחברים ציינו את יום הולדתו ה-80 של פקר, הוא סיפר להם בסופו שהוא מתמודד עם מחלת הסרטן. "אומרים שהעצים מתים זקופים. אתה רן היית זקוף עד יומך האחרון. ניהלת את הקרב הקשה בחייך וגם בימיך האחרונים היית אותו רן. היתה לנו יראת כבוד כלפיך. היית עבורנו דוגמא אישית. יש לך חלק משמעותי בעיצובו של חיל האוויר. תמיד נזעקת לשמור על החיל שהיה יקר לך. הותרת את חותמך בכל מקום עליו פיקדת ובכל מבצע. סללת נתיבים חדשים. המדינה תמיד היתה יקרה לך".



שאול קרמר, מנכ"ל עמותת "צהלה", שפקר הקים ומסייעת לנוער במצוקה, סיפר כיצד פקר שכיהן כיו"ר העמותה, עבד ימים כלילות למען בני נוער מכל הארץ. "כמה הייתה גאה בהם, כאילו היו ילדיך. אלפי הבוגרים חייבים לך רבות. היית דמות מרתקת ובכל מקום הטבעת את חותמך. היית רגיש לחיי אדם. קיבלת החלטות קשות וגם ליטפת. "צהלה" תנציח את שמך ותמשיך במפעל חייך".