המתקפה שאירעה הבוקר על מנהרת הטרור ברפיח שבדרום רצועת עזה איננה תגובה לירי הרקטות על אילת והיא בוצעה על ידי צבא מצרים, ולא על ידי צה"ל, כך העריך היום (חמישי) המכון למחקרי ביטחון לאומי. מהדוח שפורסם בעניין עולה כי על אירוע התקיפה דיווחו גורמים פלסטינים, שסיפרו על השמדת מנהרת טרור המחברת את רצועת עזה אל חצי האי סיני ועל מותם של לפחות שני פעילי ארגון חמאס. 



על פי הדיווחים הפלסטינים, כוחות צה"ל תקפו באמצעות מל"ט פתח מנהרה להברחת סחורה המחברת בין מצרים לרצועת עזה, מדרום לרפיח. עוד דווח כי ההרוגים באירוע היו חוסאם סופי ומוחמד אקרע, תושבי העיר עזה. בישראל הכחישו לחלוטין את ביצוע התקיפה, ולא התייחסו לדיווחים הזרים. מוקדם יותר במהך הבוקר נטלה שלוחת ארגון המדינה האיסלאמית - דאעש - הפועלת בסיני אחריות על ירי הרקטות לעבר אילת.



שלוש מהרקטות שנורו נפלו ככל הנראה בשטח מצרים, שלוש נוספות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, ורקטה נוספת נחתה בשטח פתוח. בעקבות האירועים, ארבעה בני אדם פונו לבית החולים "יוספטל" בעיר לאחר שלקו בחרדה. 



רסיסי רקטה באילת



חזרה לשגרה באילת: "התושבים הוכיחו חוסן"


לאחר השיגורים, אלוף פיקוד דרום אייל זמיר שוחח עם ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי ובתום הערכת מצב הוחלט על חזרה מלאה לשגרה בעיר. ראש העיר אמר: "תושבי אילת שוב הוכיחו את חוסנם ובגרותם והשיבו את השגרה במהירות למסלול החיים, זו דרכנו להתמודד מול אלה הרוצים לפגוע בנו ולשבש את השגרה שלנו, שאפו לצה״ל למשטרה ובעיקר לחיילי סוללת כיפת ברזל על האיכות המשובחת של העבודה המבצעית".