בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 50 חודשי מאסר בפועל על סברין זבידאת, תושבת הכפר סכנין, שהצטרפה עם משפחתה לארגון דאעש. מכתב האישום עולה כי זבידאת הצטרפה ב-2015 לארגון עם בעלה ויסאם ושלושת ילדיהם, בני 4, 6 ו-8. הם חיו במוסול בעיראק, ועם שובם ארצה לפני שנה הם נעצרו על ידי השב"כ.



ביוני 2015 נסעו הנאשמים עם ילדיהם ובני משפחה לחופשה ברומניה, משם נסעו לטורקיה, יצרו קשר עם אבו חטאב שקישר בינם לבין אבו סוהיב שהנחה אותם כיצד לחצות את הגבול וכך נכנסו הנאשמים וילדיהם לסוריה. לאחר מכן הצטרפו הנאשמים לארגון דאעש, מסרו לידי אנשיו את דרכוניהם ועברו לעיר מוסול בעיראק.



עוד נכתב בגזר הדין כי בידיעת הנאשמת הצטרף הנאשם ללימודי דת ואידאולוגיה ובהמשך השתתף באימונים צבאיים ולחם במסגרת דאעש כאשר הנאשמת התגוררה עם ילדיה במוסול, קיבלה דמי מחייה מדאעש ועבדה כמפעילת מצלמות אבטחה בבית חולים.



במהלך חודש יולי 2016 החליטו לחזור לישראל דרך סוריה וטורקיה, חצו את הגבול מעיראק לסוריה ובמשך עשר הזדמנויות שונות ניסו להסתנן לטורקיה, במהלכן הובילו את ילדיהם בהרים לעתים ללא מזון ומים ותוך שימוש בסם הרדמה להרדים את בתם הקטנה כדי שלא תתעורר ותמשוך תשומת לב השומרים בגבול הטורקי. לבסוף הם נעצרו על ידי שוטרי הגבול הטורקיים והועברו לישראל. על זבידאת נגזרו כאמור 50 חודשי מאסר, תחילת הנשיאה במאסר היא מיום מעצרה בספמבר 2016 ועוד 12 חודשי מאסר על תנאי.