חיסולו של מאזן פוקהא, אחד מבכירי ארגון החמאס ברצועה, ביום שישי האחרון, ממשיך להסעיר את עזה. על פי גורמים ברצועת עזה, החקירה, אשר נמצאת תחת איפול, לא מתקדמת, למרות דרישתם של הבכירים, וההערכות הן שאין עדיין שום קצה חוט. ארבעה ימים אחרי החיסול, ונדמה שהבלבול אוחז יותר ויותר בתנועה. 



כזכור, התובע הכללי של עזה הוציא צו איסור פרסום מקיף על הנושא, בגלל הדאגה מכך שהמידע דלף מהר מאוד. על פי ההערכות ברצועה, ישראל ביצעה את החיסול, כשהמתנקשים נמלטו רגעים ספורים לאחר מכן, הגיעו לאזור הים, וממנו עזבו את שטח הרצועה. ביממה הראשונה דובר על כך שלא נמצאו טביעות אצבעות בכלל, והפרשה הפכה להיות אף קשה יותר לפענוח. ההרגשה בחמאס היא כי מדובר בקלף שישראל הצליחה להוציא אל הפועל.



המנגנון של החמאס גם כן נפגע, וכעת מנסים בארגון לשנות את המשוואה שוב נגד ישראל. על פי פרסום בערוץ 10, מנסים כעת בחמאס לשנות לחלוטין את הדרך בה יגיבו לחיסולים כמו זה של פוקהא. המשוואה כעת שרוצים בחמאס היא לנסות ולפגוע ב"אחד תמורת אחד". הכוונה היא שעל חיסול כמו זה של פוקהא, ינסו להשתמש בחוליות רדומות על מנת לבצע פיגועים. יש לזכור כי למרות המאבק של חמאס בדאעש ברצועה, דווקא בשטחי הגדה הם משתפים פעולה ועשויים לנסות ולהוציא את זה ביחד.



כעת, כשהיציאה מהרצועה היא על גבול הבלתי אפשרית, ינסו לבצע את הפיגוע דווקא דרך חוליות בשטחי יהודה ושומרון, שנמצאים תחת שלטונו של אבו מאזן. לכן בימים האחרונים, קיבל יו"ר הרשות מסרים להרגיע את השטח מאנשיו של טראמפ ומהצד הישראלי, עם דגש כי פיגוע לא אמור לצאת מהשטח הזה. ראשי המנגנון הפלסטיני הוזמנו לאבו מאזן, מתוך מטרה להגביר את הפיקוח על אנשי חמאס. הרשות מעדיפה כי בתקופה הזאת לא ייצא פיגוע משטחה, שכן דבר כזה עשוי לפגוע בהתנהלות מול הנשיא האמריקאי החדש, דונלד טראמפ.