הכוחות הלוחמים לצד נשיא סוריה בשאר אל אסד הגיבו היום (שבת) להפלת מטוס ה-F-16 הישראלי והזהירו את ישראל מפני המשך התקיפות בסוריה. בכיר איראני אמר לרשת אל ג'זירה כי "מעכשיו, לא נשב בחיבוק ידיים אל מול התוקפנות הישראלית", והוסיף כי "איראן עומדת לצד סוריה בכל 'עימות או טיפשות' ישראלית". בנוסף לכך, גם הפיקוד המשותף של הקואליציה בין סוריה, איראן וחיזבאללה הוציא הודעה בה הכחיש כי מטרת המל"ט שחדר הבוקר לישראל הייתה לתקוף מטרות ישראליות, והזהיר גם הוא מפני המשך התקיפות הישראליות.



בהודעת הפיקוד נאמר כי "היום שוב תקפו מטוסים ישראלים בסיס של מטוסים ללא טייס בסוריה. מל"טים אלה, כל תפקידם במהלך הלחימה היה להילחם בארגוני הטרור. הטענה של 'האויב הישראלי' שהם יועדו לתקוף את ישראל שקרית, זוהי המצאה, הונאה והטעייה". לעומת זאת, סגן מפקד משמרות המהפכה,  גנרל חוסיין סלאמי, סירב להתייחס להפלת המטוס באופן ישיר ואמר כי "אנחנו לא מתייחסים לאף מידע שמופץ על ידי ישראל, מאחר והם משקרים". 



"ישראל שומעת את חיילי האסלאם על גבולה"



"פגיעה בריבונות הסורית לא מקובלת עלינו על ידי אף מדינה. הנוכחות האמריקאית בסוריה אינה לגיטימית, והיא תובס". הוא התייחס לנוכחות האיראנית בסוריה, ואמר כי "לא מדובר בנוכחות צבאית, אלא של יועצים. צבא סוריה מסוגל להגן על ארצו. ישראל שומעת היום את קולות חיילי האסלאם ליד הגבול שלה".



שר ההסברה הסורי, אנוואר רג'א, דיווח במקביל כי שידורי הטלוויזיה במדינה משובשים, וכי התקשורת מול אזרחי סוריה תבוצע באמצעות הפייסבוק. בראיון לערוץ "אל-מיאדין" הוסיף רג'א כי "האויב הישראלי מבין היטב כי כל מלחמה פתוחה תסתיים בתבוסתו".



במקביל לכך, עם קבלת הדיווחים על הפלת המטוס הישראלי החלו אזרחי סוריה בדמשק ובערים אחרות בשליטת כוחות אסד לחגוג את ה"ההישג", אותו הם רואים כ"תמונת ניצחון", ויצאו לחלק דברי מתיקה לעוברים ולשבים. 



חגיגות סוריות על הפלת מטוס ה-F-16
חגיגות סוריות על הפלת מטוס ה-F-16