לאחר הפרסומים של רשת "פוקס ניוז" בשעות הלילה כי איראן הקימה בסיס צבאי חדש בסוריה, התייחס היום (רביעי) אלוף פיקוד הצפון לשעבר, עמירם לוין, לפרסום והוסיף: "אני תמיד נותר מודאג מפרסומים מנופחים והכרזות מהסוג הזה, הם לא משרתים את המטרה אלא מקדמים אותנו להסלמה. לא נכון למדינת ישראל לפתוח חזית מול איראן בשלב הרגיש הזה. אין זה אומר שלא נכון לפעול בנקודות זמן מסוימות כפי שעשינו בעבר באופן מדוד ועמום ללא כותרות מפוצצות. טעות נוספת היא החיבור של החזית הלבנונית עם החזית הסורית לחזית אחת. מאז ומתמיד נהגנו לפצל את החזיתות בהצלחה. למה אנחנו צריכים לחבר ביניהם מראש? עלינו לשמור על איפוק".



עוד הוסיף: "האיראנים מתבססים לא רק בסוריה אלא גם בתימן, לא על כל דבר שמתבסס לאורך הגבול אנחנו צריכים להגיב. איראן היא מדינה מסודרת, כשהיא מפיצה נשק לכנופיות אנחנו צריכים להגיב אך ההתלהמות הישראלית הזו מסוכנת. זו שגיאה לעשות מכל דבר רעש. למדינת ישראל יש את היכולת המדינית ואת הכלים המודיעיניים להוכיח כל דבר שמתחרש בגבול הצפוני ולהציג אותו לכל המנהיגים המשפיעים בעולם".



"הדאגה שלי הולכת וגדלה כאשר ראש הממשלה בוחר להתלהם בחוסר אחריות, הוא יכל היה להעביר לאמריקאים את כל המידע שברשותו בשקט ובאמצעים הנכונים. ראש הממשלה שלנו עסוק עד צוואר בחקירות ולכן הדאגה של הציבור מהמצב הביטחוני צריכה להיות גדולה הרבה יותר, מגיע לנו ראש ממשלה שיעסוק רק בביטחון אמיתי שלנו ובחברה הישראלית. ראש הממשלה לא יכול להמשיך לעסוק במצב הביטחוני שלנו כשהוא מושפע מהחקירות סביבו. הבעיות שלנו נפיצות ומורכבות ואנחנו זקוקים במדינת ישראל לראש ממשלה במשרה מלאה".




עריכה: איתמר זיגלמן